۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۰
 بانک ها باید پشتیبان تولید باشند
استاندار قزوین:

بانک ها باید پشتیبان تولید باشند

قزوین- استاندار قزوین گفت: بانک‌ها باید پشتیبان تولیدکنندگان باشند و از مسیر بنگاهداری و مبادلات اقتصادی خارج شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، هدایت الله جمالی پور صبح پنج شنبه در شصت و هشتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: بانک واسطه برای حمایت از تولید و اشتغال است ولی امروز به گونه ای رفتار کرده ایم که خودمان باعث گران شدن تولید و عقب ماندن کشور می شویم.  

وی افزود: بانکها باید پشتیبان تولید باشند و اگر وارد فرایند واسطه گری شوند برای تامین هزینه های خود مجبورند سودهای خود را بالا ببرند که وام گیرنده قادر به پرداخت بدهی خود نیست و گاهی انقدر انباشت بدهی می شود که یک واحد را تملک می کنید و این روش یک ترمز سنگین در توسعه کشور است.

جمالی پور تصریح کرد: ساختار بانکی مانع توسعه کشور و خسارت بار است چون مداخله کننده در حوزه اقتصاد است و دیگر نقش تسهیل گری ندارد و معمولا قبل از تولید سود خود را می گیرد لذا همچنان چالش داریم و باید در مجلس برای آن فکری کنیم.

وی یادآور شد: بانکها اگر کمتر از ۵۰ درصد تسهیلات مورد نیاز استان را تامین کنند باید با آنها برخورد قانونی شود.

استاندار قزوین در خصوص دریافت حق النظاره از چاههای آب کشاورزی و دامداری های صنعتی گفت: دریافت این حق خلاف قانون است و با توجه به نظر دیوان دریافت این حق اشکال اساسی دارد و اگر اختلافی است به مجلس واگذار شود تا تصمیم بگیرد.

کد خبر: ۶۷٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha