۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
اولویت‌ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کرمان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است
دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کرمان:

اولویت‌ پروژه‌های اقتصاد مقاومتی کرمان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است

کرمان- رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان از درج ۲۸ پروژه اقتصاد مقاومتی استان کرمان در سامانه نیپا خبر داد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی منتخب استان برای سال ۱۴۰۰ تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

جعفر رودری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این‌که ۱۸۷ پروژه در استان توسط معین‌های اقتصادی اجرا خواهد شد، اظهار داشت: با اجرای این پروژه‌ها بیش از ۱۴ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد: بیش از یک‌هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۲۸ پروژه استان در سال‌جاری برنامه‌ریزی شده که تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد آن اجرا شده است.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان افزود: این ۲۸ پروژه که از پروژه‌های بزرگ استان هستند در سامانه نیپا (نظام یکپارچه پیشبرد و پایش اقتصاد مقاومتی) درج شده‌اند و پس از بهره‌برداری بیش از هشت‌هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد خواهند کرد.

وی همچنین گفت: این ۲۸ پروژه ۴.۸ درصد کل پروژه‌های استان را شامل می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: برای احداث این پروژه‌ها هدف‌گذاری شده که تا پایان امسال ۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشند.

وی با بیان این‌که مهمترین راهبرد تعریف پروژه‌های منتخب برای سال آینده مقابله و خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها و تبدیل آن‌ها به فرصت بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تقویت مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی استان است، تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان باید طرح‌های منتخب اقتصاد مقاومتی خود برای سال آینده را حداکثر تا پایان دی‌ماه جاری ارائه کنند.

رودری با تاکید بر لزوم ساماندهی پروژه‌های عمرانی استان و واگذاری آن‌ها با استفاده از رویکرد مشارکت عمومی، خصوصی، اظهار داشت: چارچوب کلی تدوین و تصویب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی سال آینده استان انطباق حداکثری پروژه‌های منتخب با اسناد بالادستی و همچنین اولویت‌های بودجه سال ۱۴۰۰ است.

وی یکی از اولویت‌های مهم پروژه‌های اقتصاد مقاومتی منتخب استان برای سال ۱۴۰۰ را تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بیان کرد و گفت: افزایش ظرفیت تولید داخلی با تاکید بر ارتقاء بهره‌وری، حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال مولد، بهبود معیشت اقشار آسیب‌پذیر و بهبود محیط کسب و کار از دیگر اولویت‌های استان است.

کد خبر: ۶۷٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha