۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
ساخت بزرگترین واحد تولید مواد لبنی استان یزد در ابرکوه
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه خبر داد

ساخت بزرگترین واحد تولید مواد لبنی استان یزد در ابرکوه

یزد- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه خبر از ساخت بزرگترین واحد تولید مواد لبنی استان یزد در شهرستان ابرکوه داد و گفت: این واحد تولیدی از سوی بخش خصوصی در حال ساخت است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان یزد، مهدی غیب‌الهی با اشاره به تحقق شعار سال جهش تولید و فراهم کردن زنجیره تولید شیر و فرآورده‌های لبنی، اظهار کرد: بزرگترین واحد تولید مواد لبنی استان یزد در این شهرستان و از سوی بخش خصوصی در حال راه‌اندازی است.

غیب الهی ادامه داد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۲۷ هزار مترمربع با ۹ هزار مترمربع زیربنا و ۹۵ درصد پیشرفت کار در دست ساخت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بزرگترین واحد تولیدی مواد لبنی استان پس از بهره‌برداری قادر است روزانه ۲۰۰ تن شیر خام را در تهیه شیرخشک، پودر آب‌ پنیر و انواع پنیر فرآوری مورد استفاده قرار داده و زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم کند.

افزایش تولید شیر در شهرستان ابرکوه
با اشاره به تولید روزانه ۸۰ تن شیر خام در شهرستان ابرکوه گفت: در حال حاضر نیمی از شیر خام ابرکوه برای فرآوری مواد لبنی به بازار سایر استان‌ها عرضه می‌شود و این مقدار شیر با وجود مشکل اقتصادی دامداران در تأمین خوراک دام و سایر نهاده‌ها از هشت هزار و ۵۰۰ رأس گاو شیری تولید و بخشی از آن به سه واحد لبنی شهرستان تحویل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه ادامه داد: امسال با پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای فرآورده‌های دامی و پرورش گاو شیری، ۲۵ تن شیر به ظرفیت تولید شهرستان افزوده شده و هم‌اکنون به حدود ۸۰ تن رسیده است.

ساخت یک واحد پرورش گاوشیری با ظرفیت هزار راس در ابرکوه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابرکوه گفت: یک واحد پرورش گاو شیری با ظرفیت هزار رأس از سوی بخش خصوصی در دست ساخت است و با بهره‌برداری از آن تا پایان سال ۹۹ تولید روزانه شیر در این شهرستان با ۳۰ تن افزایش به ۱۰۵ تن می‌رسد.

غیب‌الهی ادامه داد: بخش خصوصی برای ساخت این واحد پرورش گاو شیری، ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است و این واحد پس از بهره‌برداری ۴۵ نفر را به طور مستقیمأ جذب بازار کار خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه تصریح کرد: با بهره برداری از چند واحد گاوی شیری و تولید فرآورده های لبنی، علاوه بر رونق تولید، زمینه صادرات فرآورده های لبنی از این شهرستان به کشورهای خارج نیز فراهم خواهد شد.

کد خبر: ۶۷٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha