۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
۵۰ درصد سهم دولت از اوراق مشارکت مترو در حساب شهرداری تهران
معاون حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران خبر داد

۵۰ درصد سهم دولت از اوراق مشارکت مترو در حساب شهرداری تهران

هاشمی، معاون حمل نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به تلاش‌های یکساله مدیریت شهرداری برای نقد شدن هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت حمل و نقل عمومی تهران، از واریز ۵۰ درصد سهم دولت به حساب شهرداری خبر داد.

به گزارش بازار، سید مناف هاشمی افزود: با ارسال نامه اقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به بانک رفاه و اخذ تاییدیه این بانک از بانک مرکزی دیروز ۷۵۰ میلیارد تومان سهم دولت دریافت شد، البته از ۷۵۰ میلیارد تومان سهم شهرداری نیز بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پیش از این دریافت شده بود و امیدواریم بقیه پول (سهم شهرداری) نیز با تامین وثایق و ضمانت‌ها و پذیرش آن‌ها از جانب بانک رفاه تا دو ماه آینده نیز نقد شود.

معاون شهردار گفت: هم اکنون در مجموع حدود هزار میلیارد تومان از هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ۹۸ حمل و نقل عمومی شهرداری تهران محقق شده است و این مبلغ می‌تواند طرح‌های در حال ساخت و نوسازی در مترو و اتوبوسرانی را فعال کند هر چند تاخیرهای صورت گرفته در دریافت منابع مالی تحقق وعده‌های داده شده را با تاخیر مواجه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه قول داده بودیم تا پایان سال ۱۰ ایستگاه مترو در خطوط سه، شش و هفت را به بهره برداری برسانیم، اضافه کرد: بیشتر نیازهای این ایستگاه‌ها برای بهره برداری در حوزه پله برقی ها، آسانسورها، علایم و برق است که اکنون با تامین بخشی از منابع مالی هر چند با تاخیر می‌توانیم ایستگاه‌های اشاره شده را در اسفند ماه افتتاح کنیم.

قطار ملی در راه است
سید مناف هاشمی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ساخت قطار ملی در کشور افزود: ساخت این قطار حدود یک سال پیش با مشارکت شهرداری تهران و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور کلید خورد.

معاون شهردار گفت: پیش از این حدود ۲۵ درصد از ساخت قطار شهری در داخل کشور انجام می‌شد، اما در تفاهم نامه‌ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مقرر شد کار ساخت تولید داخل را تا ۸۵ درصد افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه یک رام قطار شامل هفت واگن است، افزود: هم اکنون متخصصانی از دانشگاه‌های مختلف کشور، جهاد دانشگاهی، مپنا و واگن سازی در حال کار هستند وامیدواریم دربهمن ماه شاهد افتتاح و ورنمایی از سه واگن قطار ملی باشیم و در اسفند ماه هم یک رام قطار ملی را به بهره برداری برسانیم.
سید مناف هاشمی تصریح کرد: البته این قطار باید آزمایش‌ها و استانداردهای داخلی وخارجی را پشت سر بگذارد و پس از آن تولید انبوه آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۶۷٬۵۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha