۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳
قیمت نان در استان سمنان افزایش نخواهد داشت
تا پایان سال جاری؛

قیمت نان در استان سمنان افزایش نخواهد داشت

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به افزایش قیمت حمل‌ونقل کالا گفت: با دستور استاندار تا پایان سال جاری افزایشی در قیمت نان نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا شریفی نژاد عصر چهارشنبه در نشست ویدئوکنفرانسی با معاونان اقتصادی فرمانداری‌ها شهرستان‌های استان اظهار داشت: عدالت اجتماعی یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم است که با تحقق آن اعتماد مردم نیز جلب می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی و جلوگیری از فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز و فاقد پروانه بیان کرد: فرمانداران در شهرستان‌ها باید با هماهنگی اماکن ورود پیداکرده و نسبت به شناسایی واحدها اقدام کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه فعالیت واحدهای صنفی به‌صورت مجاز منجر به افزایش بودجه اتاق اصناف در شهرستان‌ها خواهد شد، تصریح کرد: تحقق این امر بستر لازم برای مقابله با سوداگران قاچاق کالا را در سطح استان فراهم می‌کند.

شریفی نژاد با اشاره به افزایش نرخ حمل‌ونقل بیان کرد: با دستور استاندار سمنان تا پایان سال جاری افزایش در قیمت نان در سراسر استان ایجاد نخواهد شد و با توجه به سرانه مصرف در شهرستان‌ها تعداد نانوایی‌ها افزایش داده نشوند و اگر ضرورتی برای احداث نانوایی وجود داشت از بحث جابجایی استفاده شود.

وی عدم توازن سرانه آرد در شهرستان‌ها و عرضه خارج از شبکه آرد را یکی از مشکلات این صنف عنوان کرد و گفت: نان‌های صنعتی که از آرد دولتی استفاده می‌کنند مشمول قیمت‌گذاری به نرخ دولتی خواهند بود.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه بازرسی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان‌های استان به‌عنوان یک امر ضروری در دستور کار فرمانداران و بازرسان صنفی باید قرار گیرد، اضافه کرد: بحث چند قیمتی و چند نرخی بودن کالاهای عرضه‌شده در فروشگاه‌ها رصد شود.

شریفی نژاد بابیان اینکه توزیع‌های سبدی در بازار و یا فروشگاه‌های عرضه کالا ممنوع و غیرقانونی است، یادآور شد: راه‌اندازی میدان‌ها تره‌بار در تمام استان‌ها مجاز شده که این امر پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت انبارها و شناسنامه‌دار شدن انبارها از دیگر مباحث مهمی است که باید به‌طورجدی دنبال شود، بیان کرد: سامانه «جامع تجارت» توسط دولت وارد عرصه توزیع‌شده است که با عملیاتی شدن این سامانه رصد توزیع کالا از مبدأ تا مقصد انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان افزود: در این سامانه از توزیع نامناسب، گران‌فروشی و احتکار و قاچاق کالا جلوگیری خواهد شد.

کد خبر: ۶۷٬۵۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha