۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
قطعی برق با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی منطقی نیست
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس:

قطعی برق با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی منطقی نیست

شریعتی نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: قطعی برق و کمبود گاز در کشور با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی همچون مدارس و دانشگاه‌ها و شیفتی بودن برخی از مراکز اداری و تجاری منطقی نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مالک شریعتی نیاسر با اشاره به قطعی مکرر برق در تهران و برخی از استان‌های دیگر، گفت: قطعی برق و کمبود گاز در کشور با توجه به تعطیلی مراکز آموزشی همچون مدارس و دانشگاه‌ها و شیفتی بودن برخی از مراکز اداری و تجاری منطقی نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین این روزها هوا آنچنان سرد نیست که افزایش بی‌سابقه مصرف گاز را به دنبال داشته باشد بنابراین با در نظر گرفتن مجموع شرایط فوق، مسئولیت مشکل ایجاد شده متوجه دولت است، حتی اگر شرکت‌های گاز و توانیر از خود سلب مسئولیت کنند به معنای مسئولیت نداشتن دولت در این زمینه نیست.

مشکل اصلی؛ عدم ظرفیت‌سازی برای صادرات، ذخیره‌سازی یا پالایش میعانات گازی مازاد
وی با یادآوری طرح سوال خود از وزیر نفت، توضیح داد: با توجه به عدم ظرفیت‌سازی برای صادرات، ذخیره‌سازی یا پالایش میعانات گازی مازاد، به اجبار تولید گاز دچار اشکال می‌شود و این مسئله کشور را دچار مشکل می‌کنند هرچند آقای زنگنه توضیح دادند؛ در زمستان نیروگاه‌ها و خانه‌ها با مشکل تامین گاز رو به رو نخواهند شد.

شریعتی اضافه کرد: اکنون باید بررسی شود که آیا تامین گاز دچار مشکل شده است یا مصرف گاز بالا رفته است اما این توجیه که مصرف برق بالا رفته، درست نیست چراکه پیک مصرف ما در تابستان است و در زمستان ظرفیت مازاد برق داریم.

مشکل از  مجموعه وزارت نفت است
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به نظر می‌رسد مشکل از سمت مجموعه وزارت نفت است که نمی‌تواند گاز نیروگاه‌ها را تامین کند لذا بررسی این موضوع در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

کد خبر: ۶۷٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha