۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
چرا بازار در روز سه شنبه بیش از ۱۴ هزار واحد صعود کرد؟
تحلیل روزانه بورس/ ۶ اسفند؛

چرا بازار در روز سه شنبه بیش از ۱۴ هزار واحد صعود کرد؟

بازار امروز با رشد ۱۴۷۷۷ واحدی به کانال ۵۱۸۵۱۳ واحد رسید، در میان نمادهای بورسی ۳۰۶ نماد مثبت، ۷ نماد بدون تغییر و ۴۷ نماد در محدوده منفی قرار داشتند.

بازار- وحید بلالی: بازار امروز با رشد ۱۴۷۷۷ واحدی به کانال ۵۱۸۵۱۳ واحد رسید، در میان نمادهای بورسی ۳۰۶ نماد مثبت، ۷ نماد بدون تغییر و ۴۷ نماد در محدوده منفی قرار داشتند در نمادهای فرابورسی نیز ۲۶۱ نماد مثبت، ۱۰ نماد بدون تغییر و ۴۴ نماد منفی بودند.

بازار امروز در محدوده پرتقاضایی از صف های خرید مواجه بود ارزش معاملات خرد در کل بازار سرمایه به ۶۹۹۱ رسید که رکوردی بر رکوردهای بورس افزود.

نمادهای کوچک ، متوسط و بزرگ در یک راستا

از نکات جالب معاملات امروز رشد قیمتی به یک اندازه در تمام نمادهای بورسی است نکته که کم سابقه ای در معاملات امروز بورس تهران است، برای رشد شاخص کل بورس نمادهای جای خود را با یکدیگر عوض کرده اما نکته ای که در شاخص کل دیده می شود تاثیرگذاری بزرگان بورسی است، شاخص کل بورس امروز رشد ۲.۹۳ درصدی را تجربه کرد در حالی شاخص کل قیمت هم وزن رشد ۲.۸۳ درصدی را به خود دید.

تاثیر طلا و دلار همچنان ادامه دارد

از نکات افزایش قیمت سهام های بورسی، سهام هایی است که وابسته به دلار بوده و این نوع نمادها به دلیل افزایش قیمت در زمان فروش قیمت بیشتری را برای خود در آینده ارزیابی کرده اند بازار هوشمند نیز این نکته را به درستی دریافته و سهام را از قبل پیش خور کرده است. نمادهای پتروشیمی پالایشگاهی  از این دست نمادها بوده که امروز نیز افزایش سهام خود را تجربه کردند.

دارویی ها و غذایی ها در محدوده صف خرید

شاید کسی پیش بینی نمی کرد که غذایی ها و دارویی ها که تا هفته گذشته با کاهش تقاضا روبرو بودند به یک باره مثبت شوند اما کرونا تمام معاملات را عوض کرده و نمادهایی که با افزایش قیمت دلار باید ضررده شوند را به نمادهایی سودده تبدیل کرده است.

شاخص کل همچنان می تازد

شاخص کل اما بی توجه به اصلاح همچنان تاخته و رشد بازار از بزرگ بورسی بر بزرگ بورسی دیگر منتقل می شود به عنوان نمونه تا هفته های قبل خودرویی ها پیشتاز رشد شاخص کل بوده که جای خود را به نفتی ها و پتروشیمی و پالایشگاهی ها دادند ، بازار به صورت گروهی اصلاح کرده و اصلاح از گروهی به گروه دیگر منتقل می شود.

معمولا انتهای هفته ها بازار شاهد افزایش عرضه است، شاید یکی از دلایل رشد زیاد امروز بورس فروش فردای شرکت ها باشند اما برای مشخص شدن باید وضعیت فردای معاملات به دقت رصد شود.

کد خبر: ۶٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha