۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
خودروهای خودران تا ۴ سال آینده ارزان‌ می شوند
برنامه اینتل برای سنسورهای رادار

خودروهای خودران تا ۴ سال آینده ارزان‌ می شوند

مدیر شرکت موبایل زیر مجموعه اینتل گفت:  شرکت موبایل قصد دارد به سمت استفاده از فناوری مبتنی بر رادار برای خودروهای خودران در سال ۲۰۲۵ حرکت کند.

بازار؛ گروه خودرو: شرکت موبایل استراتژی جدیدی نسبت به سایر رقبا برای خودروهای خودران در پیش گرفته است. در حال حاضر در خودروها از دوربین‌های هوشمند برای سیستم کروز کنترل تطبیقی یا تغییر مسیر استفاده می‌شود. اما این شرکت، برنامه جدیدی برای جمع آوری اطلاعات از سطح جاده‌ها براساس این دوربین‌ها انجام خواهد داد. شرکت موبایل در حوزه خودرو فعال و زیرمجموعه اینتل  است.

این شرکت در نظر دارد هر سنسور رادار را که از امواج رادیویی برای تشخیص فاصله اشیا استفاده می‌کند، به دوربین اضافه کند. از سوی به وسیله سنسور لیدار که عملکردی مبتنی بر لیزر داشته، دریافت اطلاعات سه بعدی از جاده و مسیر حرکتی را برای خودروهای خودران میسر خواهد کرد. از این سیستم قرار است برای وسایل نقلیه تجاری، ناوگان حمل و نقل و... استفاده شود.  

Amnon Shashua مدیر شرکت موبایل زیر مجموعه اینتل روز گذشته در نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی گفت: شرکت موبایل از چند دوربین و رادار ۳۶۰ در یک پلت فرم برای دریافت اطلاعات محیط و مسیر حرکتی خودروهای خودران استفاده خواهد کرد. این پلت فرم در هشت شهر از سال ۲۰۲۲ شروع به کار خواهد کرد.

وی افزود: شرکت موبایل در حال توسعه سنسورهای لیدار اختصاصی خود برای استفاده در خودروهای خودران بوده که از سال ۲۰۲۵ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این مدیرعامل ادامه داد: این سیستم دارای یک سنسور لیدار برای اسکن مسیر جلو خودرو، رادار برای پوشش ۳۶۰ درجه محیط اطراف و نرم افزار پیشرفته برای تحلیل آن است.

وی بیان کرد: سنسورهای رادار از لیدارها ارزان‌تر هستند، اما تصاویر با جزئیات کمتر را پوشش می‌دهند. سنسورهای راداری ۱۰ برابر ارزان‌تر از لیدار بوده است.

در این راستا شرکت موبایل نیز در بیانه‌ای اعلام کرد: فناوری خودران خود را به عنوان یک سیستم جدید به خودروسازان معرفی و از حسگرهای جدید برای توسعه این محصول در صنعت خودرو استفاده خواهد کرد.

کد خبر: ۶۷٬۴۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha