۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
 سامانه یکپارچه پرداخت شهری در پایتخت راه‌اندازی شد

سامانه یکپارچه پرداخت شهری در پایتخت راه‌اندازی شد

معاون سرویس‌های شهروندی سازمان فاوای شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی سامانه یکپارچه پرداخت شهری یا «شهرپی»، گفت: پرداخت‌های آنلاین برای شهروندان با این سامانه تسهیل می‌شود و در این راستا، هفت‌هزار تاکسی مجهز به این سامانه شده‌اند.

 به گزارش بازار، «محمد شریفی»  در حاشیه برگزاری نمایشگاه تراکنش ایران،  سامانه یکپارچه پرداخت شهری یا شهرپی را زیرساختی جامع و یکپارچه توصیف کرد و گفت: شهرپی امکانی است که ارائه‌دهندگان سرویس‌های پرداختی می‌توانند با دریافت API آن از شهرداری تهران، پرداخت آنلاین را برای شهروندان تسهیل کنند.

سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران به نقل از معاون سرویس‌های شهروندی این سازمان گزارش داد: ابزاری که در حال حاضر استفاده می‌شود بارکد دو بعدی است و اولین خدمتی که به این شیوه ارائه می‌شود، پرداخت کرایه تاکسی‌های سطح شهر تهران هستند. این سامانه با همکاری سازمان تاکسیرانی در پایانه‌های خطوط تاکسی شهر تهران توسعه پیدا کرد و هم‌اکنون بیش از هفت‌هزار تاکسی به این سامانه مجهز شده‌اند.
شریفی در خصوص اپلیکیشن‌هایی که به این سامانه متصل شده‌اند، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۱ اپ از این سامانه استفاده می‌کنند. اپلیکیشن‌هایی مثل آپ، تاپ، ایزی‌ پی، دیجی ‌پی، همراه کارت، ریالو، فون پی، سکه و ایران کیش و... در واقع اکثر اپ‌های بزرگ سطح کشور به این سامانه مجهز شده‌اند و شهروندان با هر کدام از این اپلیکیشن‌ها می‌توانند پرداخت تاکسی را انجام دهند.
معاون سرویس‌های شهروندی سازمان فاوا در پایان با اشاره به برنامه‌های آینده گفت: این سامانه به‌زودی در میادین میوه و تره‌بار هم راه‌اندازی خواهد شد و شهروندان می‌توانند پرداخت در میادین را به‌صورت الکترونیکی انجام دهند.  

 ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران (ITE)، روز گذشته با حضور مدیران ارشد شبکۀ بانکی و اقتصادی کشور، همزمان به صورت حضوری و مجازی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد تا تأثیر فناوری‌های دیجیتال در صنعت مالی و ظهور مدل‌های جدید کسب و کار را مورد بررسی قرار دهد.

کد خبر: ۶۷٬۴۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha