۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
 ۱۹ واحد صنعتی در گیلان ماسک تولید می‌کنند
رئیس اداره صنایع فلزی صمت گیلان:

۱۹ واحد صنعتی در گیلان ماسک تولید می‌کنند

رشت- رئیس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صمت گیلان گفت: در حال حاضر ۱۹ واحد صنعتی به صورت موقتی و دائمی در زمینه تولید ماسک فعالیت می‌کنند.

به گزارش بازار به نقل از صمت گیلان، سعید اخلاقی با اشاره به جهش تولید در زمینه تولیدات سلامت محور برای پیشگیری از شیوع کرونا گفت: در حال حاضر روزانه ۶۸۰هزار عدد ماسک در استان تولید می شود.

وی گفت: در حال حاضر ۱۹ واحد صنعتی به صورت موقت و دائمی در زمینه تولید ماسک در حال فعالیت هستند علاوه بر آن روزانه حدود ۱۲ هزار لیتر مواد ضدعفونی نیز تولید می شود که تقریبا پاسخگوی نیاز استان است.

رئیس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صمت گیلان یادآور شد: طی دو هفته گذشته واحد جدیدی در شهرک کارگاهی بهره برداری شده که روزانه ۲۰ هزار ماسک تولید می کند و با توجه به قیمت مصوب ستاد استانی مقابله با کرونا، نرخ ماسک کاهش یافته و در نهایت قیمت برای مصرف کننده یک هزار تومان است.

وی گفت: در حال حاضر آمادگی داریم به سایر استان ها و حتی کشورهای دیگر صادر کنیم که در این راستا بازارهای صادراتی در دست بررسی است.

اخلاقی با بیان اینکه در حال حاضر تمرکز سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزایش کیفیت و ارتقای سلامت ماسک است از ساماندهی واحدهای موقت خبر داد و اظهار داشت : واحدهایی که دارای مجوز موقت هستند باید مجوز دائم بگیرند و غیر اینصورت از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می شود.

رئیس اداره صنایع غیرفلزی سازمان صمت گیلان یادآورشد: قبل از شیوع کرونا فقط یک واحد تولیدی ماسک با تولید روزانه ۲ هزار عدد در استان فعالیت می کرد که این میزان در اوج کرونا و در مدت کوتاهی به ۹۰ هزار ماسک و در حال حاضر به ۶۸۰ هزار عدد رسیده است.

اخلاقی همچنین به واحدهای فعال در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده نیز اشاره و بیان کرد: قبل از کرونا فقط دو واحد صنعتی در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده با تولید یک هزار لیتر در گیلان فعال بود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تولیدات سلامت محور جهش تولید خوبی داشته ایم، اظهار کرد: ظرفیت های بسیار خوبی به کمک مسئولان استان برای جهش تولید در این بخش فراهم شده است.

کد خبر: ۶۷٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha