۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
فرجام غیرعادلانۀ «مردگان اجتناب پذیر»| آیا واکسن به از بین رفتن کووید ۱۹ منجر می‌شود؟
ایل جورناله ایتالیا بررسی کرد

فرجام غیرعادلانۀ «مردگان اجتناب پذیر»| آیا واکسن به از بین رفتن کووید ۱۹ منجر می‌شود؟

بدون تقویت ساختاری مربوط به مدیریت این پاندمی اوضاع ممکن است وخیم تر گردد.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، با ورود پاندمی ویروس کرونا در اروپا بیمارستان های سراسر این قاره در برابر تقاضایی قرار گرفتند که هیچ سیستم بهداشتی اروپا تاکنون در نظر نگرفته بود. سرایت بالای این ویروس حتی روی روش مدیریت ساختارهای بیمارستانی تأثیرگذار بود.

همۀ اینها در درازمدت یک سلسلۀ طولانی پیامد به همراه خواهد داشت که قادر است یک ارتش واقعی و تمام عیار از «مردگان اجتناب پذیر» ایجاد کند. عبارتی که یک پزشک انگلیسی به نام «کریس ویتی» در ساندی تایمز مطرح نموده است.

وضعیت کنونی انگلیس نمونه ای بارز از این موضوع است که تلاش های مردم برای مهار این ویروس کافی نبوده است و به ویژه از اینکه این اندیشه که ورود واکسن به معنای پایان طبیعی دورۀ همه گیری است، یک دیدگاه ساده تخیلی-علمی به شمار می آید.

مشکل حقیقی توان نظام بهداشت است که نباید فقط نگران بیماران کووید مثبت باشد بلکه باید به تمامی کسانی که به طور روزمره به کمک پزشکی نیاز دارند نیز بپردازد. مانند بیماران سرطانی، مبتلایان به ایدز و بیماری های شدید، افراد دیابتی و کسانی که باید دستکم سه بار در هفته به بیمارستان بروند تا دیالیز شوند.

اینها همه افراد آسیب پذیر جامعۀ ما هستند که با ظهور این پاندمی ممکن است به باد فراموشی سپرده شوند. متأسفانه درصد کسانی که به این بیماری ها مبتلا هستند بسیار بیشتر از کسانی است که به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

از زمان ظهور کرونا همه با فردی روبرو شده اند که ناگزیر گردیده یک عمل جراحی که «غیر ضروری» توصیف گردید، به آینده موکول کند. با این وجود گرچه این وضعیت از بهار گذشته اینگونه پیش رفته مشکل کشورمان اساساً بهبود نیافته است. اکنون نیز عمل های غیرضروری به تعویق انداخته می شوند.

متأسفانه بدون تقویت ساختاری مربوط به مدیریت این پاندمی اوضاع ممکن است وخیم تر گردد. تعداد بیشتری از بیمارانی که مبتلا به کرونا نیستند شاهد به تأخیر افتادن حق درمان خود به بهانۀ لزوم عدم ایجاد ازدحام در مراکز درمانی خواهند بود.

کد خبر: ۶۷٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha