۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
ایجاد منابع جدید برای سرعت بخشی به طرح‌های عمرانی
رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد

ایجاد منابع جدید برای سرعت بخشی به طرح‌های عمرانی

رضایی کوچی، رئیس کمیسیون عمران مجلس از ایجاد منابع مالی جدید با همکاری مجلس و وزارت راه و شهرسازی برای تسریع در اجرای طرح‌های عمرانی خبر داد.

به گزارش بازار، محمدرضا رضایی کوچی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در یک سال گذشته شاهد افزایش قیمت مصالح عمرانی کشور از جمله میلگرد و سیمان بودیم که موجب شد قیمت تمام شده طرح‌ها افزایش یابد.

وی افزود: حدود کمتر از ۱۰ درصد اعتبارات سال آینده به بخش عمرانی اختصاص دارد و این به این معنی است که منابعی که برای اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شده با اعتبارات اختصاص داده شده بسیار فاصله دارد.

رئیس کمیسیون عمران با اشاره به افزایش بهای مصالح ساختمانی از جمله سیمان ادامه داد: امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی به دنبال خلق منابع جدیدی برای پروژه‌های عمرانی کشور بودیم و پیشنهادهای مختلفی وجود دارد از جمله اینکه برای مصالح ساختمانی که ازکشور صادر می‌شود مالیات در نظر گرفته شود.

رضایی کوچی اضافه کرد: بطور نمونه رقم بیست هزار میلیارد تومان که از محل صادرات مصالح ساختمانی به دست می‌آید به سمت پروژه‌های عمرانی هدایت شود.

وی با اشاره به قیمت قیر در سال گذشته یادآورشد: قیمت قیر در سال گذشته دو میلیون تومان بوده و الان ۷ میلیون تومان است به این معنی که برای آسفالت راه‌های روستایی اساساً دچار مشکل هستیم مگر اینکه منابعی تعریف کنیم که بر اساس توافقات انجام شده با خلق منابع و پیشنهادهایی که در کمیسیون عمران وجود دارد آن‌ها را به سمت پروژه‌های عمرانی هدایت کنیم.

رئیس کمیسیون عمران با اشاره به لایحه مشارکت عمومی و خصوصی که فرصتی برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و هدایت نقدینگی به سوی پروژه‌های عمرانی است ادامه داد: امیدواریم در سال آینده وضعیت پروژه‌های عمرانی بهتر از امسال باشد.

رضایی کوچی تاکید کرد: ما به دنبال این هستیم که نقدینگی کشور به سمت پروژه‌های عمرانی بیاید و زمانی این سرمایه‌ها جذب می‌شود که به سرمایه گذار اعتماد کنند.

وی گفت: همچنین در نشست امروز دو نفر از همکاران ما در مجلس سوالاتی از وزیر راه وشهرسازی داشتند که مربوط به راه‌های روستایی در بخش حوزه انتخابیه بود و با توضیحات آقای وزیر مقرر شد کمیته‌ای از وزارت راه و شهرسازی از این مناطق بازدید کنند و مشکلات این مناطق حل شود و نمایندگان به طور مشروط از پاسخ‌های وزیر قانع شدند و با قولی که آقای وزیر دادند امیدوار هستیم به نتیجه برسد.

کد خبر: ۶۷٬۲۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha