۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
رشد درآمدهای مالیاتی در لایحه دولت حدود ۲۰ درصد است
نماینده مجلس شورای اسلامی:

رشد درآمدهای مالیاتی در لایحه دولت حدود ۲۰ درصد است

زنگنه، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: درآمدهای مالیاتی براساس برآورد مجلس در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان است. این درآمد از منبع ارزش افزوده، کالاهای گمرکی و وارداتی بدست می‌آید.

به گزارش بازار، محسن زنگنه، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: درآمدهای مالیاتی براساس برآورد کمیسیون مجلس در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۲۵۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده اند. این درآمد مالیاتی از منبع ارزش افزوده، کالاهای گمرکی و وارداتی بدست می‌آید.

زنگنه افزود: رشد درآمدهای مالیاتی در لایحه دولت حدود ۲۰ درصد است که برآورد پیش بینی شده لایحه دولت ۴۵۷ هزار میلیارد تومان محاسبه شده است.

وی گفت: وقتی تورم افزایش دارد، انتظار این است که مالیات‌ها نیز افزایش داشته باشد. ساماندهی معافیت‌های مالیاتی و افزایش پایه‌های مالیاتی از دیگر مواردی است که انتظار می‌رفت در لایحه بودجه لحاظ شود.

نماینده مجلس با بیان اینکه از دولت انتظار داشتیم پایه‌های مالیاتی افزایش یابد افزود: خیلی از درآمدها از پرداخت مالیات معاف هستند. مالیات بر درآمد و ثروت در کشورهای پیشرفته بخش عمده سهم درآمدهای مالیاتی دولت است. در حالیکه بخش عمده درآمدهای مالیاتی در کشور ما بر دوش بخش خصوصی و شرکت‌های تولیدی و کالا و خدمات است.

وی گفت: انتظار می‌رود دولت دست کم با افزایش پایه‌های مالیاتی جدید مانند مالیات بر خانه‌های خالی و لوکس بار مالیاتی را از دوش تولید بردارد.

نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت مالیات را واقعی ببیند، پایه‌های مالیاتی را افزایش دهد و معافیت‌ها یا به معنی دیگر فرارمالیاتی را مدیریت کند می‌توانیم به مرز کشورهای توسعه یافته برسیم و درآمد دولت را براساس مالیات در نظر بگیریم.

زنگنه با رد رابطه مستقیم افزایش مالیات‌ها با افزایش پایه‌های مالیاتی افزود: با افزایش پایه‌های مالیاتی معافیت‌ها را کاهش داده ایم و در واقع مانع از فرار مالیاتی شده ایم.

کد خبر: ۶۷٬۲۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha