۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
سیاست کشورها برای افزایش افراد واکسینه| شروع واکسیناسیون سراسری در هند از ۳ روز دیگر

سیاست کشورها برای افزایش افراد واکسینه| شروع واکسیناسیون سراسری در هند از ۳ روز دیگر

واکسیناسیون کرونا یکی از بزرگترین طرح های واکسیناسیون در دنیا است و به همین دلیل کشورها برنامه ریزی های زیادی برای افزایش دامنه افراد واکسینه شده اجرا می کنند.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، به دنبال تایید واکسن آسترازنکا و واکسن تولید موسسه بهارات کشور هند، واکسیناسیون مردم از روز ۱۶ ژانویه شروع خواهد شد و قرار است گروه های حساس، کادر درمان و افراد بالاتر از ۷۰ سال، پلیس، نیروهای دفاعی کشور و کارگران بخش ضدعفونی مراکز بهداشتی و درمانی واکسن را دریافت کنند. این کشور پر جمعیت آسیایی که بالغ بر ۱.۳ میلیارد نفر جمعیت دارد بزرگترین طرح واکسیناسیون عمومی تاریخ را اجرا خواهد کرد. 

بر طبق گزارشهای موجود هر فرد باید دو دوز واکسن را با فاصله ۲۸ روز از یکدیگر دریافت کند و ۱۴ روز بعد از دریافت دوز دوم واکسن ، بدن افراد در برابر کرونا ایمن خواهد شد به همین دلیل در این بازه زمانی افراد باید مراقب های بهداشتی  را ادامه دهند.

 وزیر بهداشت کشور هند در مصاحبه ای با روزنامه ایندیا دیلی در مورد  این مساله که آیا مردم می توانند در میان واکسن های موجود در بازار، واکسن مورد نظر خود را انتخاب کنند یا خیر گفت:« هر دو واکسن به تایید مقامات بهداشتی رسیده است و کارآمد و موثر است.

به همین دلیل  انتخابی بین واکسن ها وجود ندارد و افرد از واکسن های موجود در مراکز تزریق، استفاده خواهند کرد. تا کنون هم در اغلب کشورها مساله انتخاب نوع واکسن برای تزریق مطرح نیست و بر مبنای موجود واکسن، تزریق آن انجام می شود.» وی ادامه داد: «هر دو واکسن روی هزاران نفر آزمایش شده اند و اثرات منفی آنها بسیار اندک است. به همین دلیل مردم می توانند با اعتماد این واکسن ها را دریافت کنند.»

احتمال تایید واکسن آسترازنکا تا انتهای ژانویه
شرکت آسترازنکا  اعلام کرد هفته آینده درخواست خود برای تایید واکسن توسط آژانس دارویی اروپا را ارایه می دهد  و انتظار می رود تصمیم نهایی این آژانس  در اواخر ماه ژانویه مشخص شود.آژانس دارویی اروپا اطلاعات مربوط به سومین مرحله از آزمایشهای بالینی را دریافت کرده است و این اطلاعات در ماه های گذشته و هر زمان که نتیجه آزمایشها در یک کشور مشخص می شد به این آژانس ارایه شده است ولی درخواست نهایی به همراه اطلاعات تکمیلی این هفته ارایه می شود. این شرکت در  حساب توییتری خود نوشت: «انتظار می رود در انتهای ژانویه واکسن برای مصرف در اتحادیه اروپا تایید شود.»

آسترازنکا اعلام کرد در صورتیکه واکسن برای مصرف در اتحادیه اروپا تایید شود، عرضه واکسن به بازار اروپا به سرعت شروع می شود و کارخانه های فعال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند تامین واکسن برای این منطقه را بر عهده بگیرند. این واکسن به دلیل قیمت پایین و عدم نیاز به دمای بسیار پایین برای نگهداری یکی از مهمترین واکسن هایی است که برای مقابله با ویروس کرونا طراحی شده است.

این شرکت کارخانه های زیادی در سراسر اروپا دارد و توان تولید بالغ بر ۳ میلیارد دوز واکسن در سال ۲۰۲۱ را دارد. به همین تایید این واکسن و عرضه آن به بازار اروپا می  تواند تغییر بزرگی در روند واکسیناسیون در این کشور ایجاد کند و کشور ها را به سرعت در برابر ویروس کرونا ایمن کند.

امریکا هم در تلاش برای افزایش شمار افراد مشمول دریافت واکسن است
در امریکا هم تلاش برای تسریع روند واکسیناسیون ادامه دارد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای امریکا اعلام کرد افرادی که بیش از ۶۵ سال دارند در اولویت دریافت واکسن هستند. البته افراد دارای بیماریهای زمینه ای و سخت هم  اولین گروه دریافت کننده واکسن هستند.

افراد بالغ بر ۶۵ سال ۵۳ میلیون نفر از جمعیت امریکا را تشکیل می دهند. تا کنون ۸.۹ میلیون دوز واکسن در امریکا تزریق شده است در حالیکه ۲۵.۴ میلیون دوز واکسن در این کشور توزیع شده است. از طرف دیگر قرار است باشگاه های بزرگ ورزشی هم برای واکسیناسیون مورد استفاده قرار بگیرند تا امکان تزریق واکسن در این کشر افزایش پیدا کند.

 دولت امریکا اعلام کرده بود تا انتهای سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ میلیون نفر را واکسینه خواهد کرد و تا انتهای ژانویه هم تعداد افراد واکسینه شده را به بیش از ۵۰ میلیون نفر خواهد رسانید.

 در این کشور در مورد از بین برداشته شدن اولویت بندی برای دریافت واکسن صحبت می شود. مقامات بهداشتی بر این باورند باید بیشترین شمار مردم واکسینه شوند و اهمیتی ندارد که این افراد در کدام گروه سنی قرار داشته باشند.

هم اکنون ۵۰ میلیون فرد بالاتر از ۶۵ سال در امریکا زندگی می کند و جمعیت ۱۶ تا ۶۴ سال در این کشور برابر با ۱۱۰ میلیون نفر است. انتظار می رود در صورتیکه شمار افراد دریافت کننده واکسن افزایش پیدا نکند به طور کلی اولویت بندی در دریافت واکسن در امریکا از بین برود.

کد خبر: ۶۷٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha