۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۲
تولید داخل، اولویت تامین اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی
معاون وزیر کشور مطرح کرد

تولید داخل، اولویت تامین اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی

جمالی نژاد، معاون وزیر کشور گفت: اولویت ما، تامین اتوبوس برای ناوگان حمل و نقل عمومی، تولید داخل و استفاده از امکانات و ظرفیت‌های اتوبوس سازان داخلی است.

به گزارش بازار، مهدی جمالی نژاد در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه تامین هزار دستگاه اتوبوس درون شهری میان اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور و گروه صنعتی ایران خودرو دیزل افزود: از آنجا که ۷۰ درصد ناوگان حمل و نقل عمومی کشور فرسوده است عزم خود را برای نوسازی و جوان کردن این ناوگان جزم کرده ایم ضمن اینکه علاوه بر بودجه سال ۹۹ در بودجه ۱۴۰۰ نیز پیش‌بینی‌های خوبی برای نوسازی و جوان کردن ناوگان حمل و نقل عمومی کشور شده است.

وی اضافه کرد: از پنج هزار دستگاه اتوبوسی که ستاد اقتصادی دولت برای افزوده شدن به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور مصوب کرده تاکنون هزار دستگاه را با گروه خودروسازی سایپا و امروز هم هزار دستگاه را با ایران خودرو دیزل تفاهم نامه امضا کردیم و اگر این مجموعه‌ها بتوانند بیشتر از این هم تولید کنند در اولویت ما برای گرفتن سفارش تولید خواهند بود.

جمالی نژاد گفت: البته خود شهرداری‌ها هم این ظرفیت را دارند که در کنار اقدامات ما با توجه به شرایط آلودگی هوا به صورت مستقیم به خرید اتوبوس ورود کنند ما هم حمایت‌های لازم را به عمل خواهیم آورد که از جمله آن انتشار اوراق مشارکت برای تامین اتوبوس‌های مورد نیاز ناوگان حمل و نقل شهری علاوه بر ۵ هزار دستگاه اتوبوس مصوب ستاد اقتصادی دولت است.

وی افزود: موضوع آلودگی هوا همواره از مهمترین چالش‌های پیش روی کلانشهرها و شهرهای بزرگ بوده و به دلیل تاثیرات زیاد منابع متحرک در آلودگی هوا، از اصلی‌ترین دغدغه‌های وزارت کشور، انجام اقدامات مرتبط با کاهش آلاینده‌ها در این بخش است که امیدواریم با تامین اتوبوس و نوسازی ناوگان حمل و نقل، در بهبود کیفیت هوا نقش داشته باشیم.

جمالی نژاد ادامه داد: در این راستا طی سال‌های اخیر با هدف توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی (نوسازی و بازسازی ناوگان) و کاهش و پایش آلودگی هوا، برنامه ریزی‌ها و اقدامات مختلفی طی همکاری با دستگاه‌های مرتبط تدوین و برای اجرایی شدن ابلاغ شده که از جمله آن تامین مالی توسعه ناوگان اتوبوسرانی شهری از محل انتشار ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت توسط شهرداری‌ها در سال ۱۳۹۸ به منظور خرید اتوبوس برای ۹ شهرداری است که تاکنون خرید ۳۸۰ دستگاه اتوبوس از اعتبارات مذکور عملیاتی شده و ۲۲۰ دستگاه دیگر نیز قابل انجام است.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور اضافه کرد: در سال جاری نیز، تأمین مالی خرید اتوبوس به میزان حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد وپیش بینی انجام شده در این زمینه، تأمین مالی خرید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان دولت از محل انتشار اوراق مشارکت در سه سال است.

کد خبر: ۶۷٬۲۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha