۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
رتبه کرمان در زمینه استفاده از صندوق بیمه کشاورزان بسیار پایین است
نماینده مردم رفسنجان و انار:

رتبه کرمان در زمینه استفاده از صندوق بیمه کشاورزان بسیار پایین است

رفسنجان- نماینده مردم رفسنجان و انار گفت: رتبه استان کرمان در خصوص استفاده از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان بسیار پایین است و باید در این زمینه چاره اندیشی شود.

به گزارش خبرنگار بازار، حجت الاسلام حسین جلالی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران حاضر در دفترش در خصوص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور بیان داشت: رتبه استان کرمان در خصوص استفاده از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر ۲۵ از ۳۰ است که متأسفانه نسبت به سرانه کشور در رتبه پایینی قرار دارد.

وی به آمار بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر رفسنجان اشاره کرد و افزود: در شهرستان رفسنجان در مجموع ۸ هزار و ۴۹۴ نفر در این صندوق عضو هستند ضمن اینکه ۷ هزار و ۵۴۰ نفر سرپرست خانوار داریم که شرایط این را داشتند که تحت پوشش این بیمه قرار گیرند اما متاسفانه اقدامی نکرده‌اند که جای نگرانی دارد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی گفت: در رفسنجان ۱۳ کارگزاری بیمه و در انار چهار کارگزاری وجود دارد لذا از این کارگزاران درخواست می کنم تا در خصوص صندوق بیمه اطلاع رسانی بیشتری داشته باشند.

جلالی تصریح کرد: تعداد کارگزاران نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی، روستاییان و عشایر در شهرستان رفسنجان نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر است اما این تعداد افراد فاقد پوشش بیمه در این شهرستان قابل قبول نیست.

وی گفت: در شهرستان انار ۴ کارگزاری بیمه وجود دارد ضمن اینکه در مجموع ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در شهرستان انار فاقد پوشش بیمه مذکور هستند که باید در این خصوص اطلاع رسانی بیشتری انجام شود.

جلالی با بیان این که باید از ظرفیت این صندوق با سابقه ۱۵ ساله که دارای مزیت‌های بسیار خوبی است استفاده شود، یادآور شد: در شهرستان رفسنجان و انار هیچ شخصی نباید فاقد پوشش بیمه باشد لذا در صورتی که فردی توان پرداخت مبلغ بیمه را ندارد باید خیران پای کار بیایند و حمایت کنند.

کد خبر: ۶۷٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha