۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۳
اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان جهت برق دار کردن چاه‌های کشاورزی
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس اعلام کرد

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان جهت برق دار کردن چاه‌های کشاورزی

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس گفت: در کمیته‌های مربوطه تا پایان هفته در خصوص نحوه پرداخت مابه‌التفاوت ارز که می‌تواند از طریق بن‌کارت، یارانه نقدی و یا یارانه دارویی باشد، تصمیم‌گیری می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ مجلس در نشست خبری امروز (سه شنبه، ۲۳ دی ماه) در تشریح مصوبات نشست عصر روز گذشته کمیسیون تلفیق گفت: اجازه داده شد تا مبلغ ۲۷ هزار میلیارد تومان اوراق مالی اسلامی از طریق بانک کشاورزی در اختیار شرکت‌های وابسته وزارت جهاد کشاورزی جهت اجرای طرح‌های مهم کشاورزی مانند مهار آب های مرزی، سامانه‌های گرمسیری و سردسیری، طرح‌های آبخیزداری، مبارزه و مهار ریزگردها، تولید واکسن دامی، بذر و نهاده‌های کشاورزی، آب و فاضلاب، راه‌های روستایی و آبیاری نوین قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۹۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به صورت جداگانه به منظور آبرسانی به روستاها و حوزه‌های عشایری در نظر گرفته شد، ادامه داد: مشترکان برق روستایی، عشایری و چاه‌های کشاورزی از پرداخت عوارض موضوع ماده (۵) صنعت برق معاف شدند.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس با بیان اینکه کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی، خدماتی و اصناف که به مدت یک سال از بهمن‌ ماه سال گذشته کارکنان خود را حفظ و یا افزایش داده‌اند از پرداخت تمامی جرائم بیمه تأمین اجتماعی معاف شدند، تصریح کرد: کارفرمایانی که نیروهای خود را تعدیل کرده‌اند در صورت بازگشت به کار از پرداخت تمامی جرائم تأمین اجتماعی معاف می‌شوند.

زارع با تأکید بر اینکه مبلغ دو هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات برای برق‌رسانی چاه‌های کشاورزی در نظر گرفته شد، عنوان کرد: به دولت اجازه داده شد مبلغ دو هزار میلیارد تومان جهت بهسازی روستاها و تهیه و اجرای طرح‌های هادی از محل سرجمع بودجه توازن منطقه‌ای در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دهد.

وی افزود: به دولت اجازه داده شد تا سقف ۱۰ هزار میلیارد تومان به منظور اجرایی شدن ماده (۸) قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی برای پیمانکاران و کارگزاران زیرساخت همسان‌سازی، واگذاری، صدور موافقتنامه و فاکتورینگ را فراهم کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: به منظور دریافت عوارض انشعاب برق در کلانشهرها مشترکان به ۳ دسته تقسیم شدند که دسته سوم از پرداخت عوارض معاف و عوارض دسته‌های اول و دوم بر اساس متوسط قیمت زمین محاسبه می‌شود، وجوه حاصل از این محل در برق رسانی به مناطق محروم روستایی و عشایری هزینه می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پیش‌بینی می‌شود بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ تا دو هفته آینده در کمیسیون تلفیق به پایان برسد، عنوان کرد: نمایندگان ۱۰ روز جهت ارائه پیشنهادات فرصت دارند، از نیمه دوم بهمن ماه لایحه بودجه سال آینده در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ در خصوص مباحث مطرح شده در زمینه نرخ ارز در نشست غیرعلنی صبح امروز مجلس گفت: مواردی در خصوص تک نرخی شدن ارز مطرح شد، در لایحه بودجه دولت قصد داشت با ظرافت خاصی ارز را بر اساس نرخ نیمایی به فروش برساند.

زارع در پایان با تأکید بر اینکه تاکنون مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی و ۱۷هزار و ۵۰۰ تومانی، ۱۰۶ هزار میلیارد تومان است که قصد داریم به صورت مستقیم به دست مردم برسانیم، عنوان کرد:پیش بینی می شود در کمیته‌های مربوطه تا پایان هفته در خصوص نحوه پرداخت مابه‌التفاوت ارز که می‌تواند از طریق بن‌کارت، یارانه نقدی و یا یارانه دارویی باشد، تصمیم‌گیری می‌شود.

کد خبر: ۶۷٬۱۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha