۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
مهار ۶ کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی
مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی مطرح کرد:

مهار ۶ کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در خراسان جنوبی

بیرجند- اصغر زاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی از مهار شش کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان خبر داد و گفت: در راستای جلوگیری از انتشار ویروس، طیور واکسینه می شوند.

محمد اصغر زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار بیان کرد: متاسفانه در خراسان جنوبی شاهد شش کانون آنفولانزای فوق حاد پرندگان شدند. 

وی با بیان اینکه از این تعداد چهار واحد تخم گذار بوده است، اظهار کرد: در مجموع ۳۷۷ هزار قطعه طیور در این واحدها دچار خسارت شده اند.

اصغر زاده با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با این بیماری بیان کرد: مهار ویروس و جلوگیری از انتشار آن در بدن پرنده از اولین اقدامات انجام شده است. 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی بیان کرد: با پیگیری شبانه روزی همکاران دامپزشکی، معدوم سازی واحدهای آلوده به ویروس انجام شد.

وی از واکسیناسیون طیور علیه این بیماری خبر داد و افزود: در حال حاضر ۳۶۵ هزار قطعه در هشت واحد واکسینه شده اند.

اصغر زاده با بیان اینکه ۱۰ واحد دیگر در حال واکسیناسیون هستند، افزود: برای یک میلیون و ۷۰۰ واکسن هم درخواست داشته ایم که در مسیر ارسال است.

وی با اشاره به اهمیت امنیت زیستی بیان کرد: از مرغداری های تخم گذار خواستاریم شرایط بهداشتی و ضدعفونی را رعایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: همچنین خواستاریم با مشاهده کاهش مصرف دان و تلفات غیر متعارف، مراتب را برای پیگیری به دامپزشکی گزارش دهند. 

وی بیان کرد: از روستاییان هم خواستاریم در صورت مشاهده لاشه پرندگان آبزی و وحش در اطراف روستا، به دامپزشکی اطلاع داده و از تماس با آن خودداری کنند.

اصغر زاده با بیان اینکه مردم نگران محصولات تولیدی استان نباشند، افزود: خوشبختانه این ویروس در سطح کشور در مرغداری های گوشتی باعث تلفات نشده و جای نگرانی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه مرغ از زمان تولید تا ارسال تحت نظارت نیروهای دامپزشکی قرار دارد، گفت: همچنین تخم مرغ با نظارت کامل دامپزشکی در بازار عرضه می شود و مردم نگران خرید نباشند.

اصغر زاده بیان کرد: هر گونه حمل و نقل طیور و تخم و مرغ باید با نظارت دامپزشکی انجام شود در این صورت تخلف محسوب می شود.

کد خبر: ۶۷٬۱۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha