۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
بورس و تعادل نسبی در روزهای پایانی
مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا مطرح کرد

بورس و تعادل نسبی در روزهای پایانی

رضایی پور، مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا گفت: در دو ماه باقی مانده از سال ۹۹ پیش بینی می شود حرکت منفی و مثبت شاخص های بورسی به صورت متعادل باشد و تا پایان سال صعود و فرودهایی را که در فصل تابستان و پاییز پشت سر گذاشتیم، دیگر تجربه نکنیم.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، حسن رضایی پور، مدیر عامل کارگزاری مدبر آسیا گفت: در حال حاضر بازار سرمایه از آرامش نسبی برخوردار است؛ به طوری که همانند فصل تابستان و پاییز شاهد صعودی یا نزولی شدن ارزش سهام در بازار سرمایه نیستیم بلکه میزان منفی و مثبت شدن سهامی که در این بازار عرضه می شوند با تعادل نسبی و همگام با هم حرکت می کنند. برای مثال ممکن است سهمی که در روزی مثبت است، روزی دیگر منفی باشد و شاهد نقدشوندگی سریع آن باشیم، در  چنین شرایطی می توان گفت بازار دارای تعادل نسبی است.

مدیرعامل کارگزاری مدبر آسیا در خصوص پیش بینی بازار سرمایه در ماه های پایانی زمستان عنوان کرد: احتمالا در ۲ ماه و نیم باقی مانده تا پایان سال شاهد آرامش در بازار سرمایه خواهیم بود که علت اصلی این امر را می توان کاهش جذابیت بازراهای موازی و میل سهام داران به سرمایه گذاری در شرکت های کوچک تر دانست.

وی ادامه داد: این امر موجب شده در بازار سرمایه، تقاضا برای خرید سهام کوچک که در واقع نوسان گیرهای بازار هستند بیشتر از سهام بزرگ شود. زیرا سرمایه گذاران همچنان نگران سرمایه گذاری در مبالغ بالا هستند، اما به این معنا نیست که خرید سهام کوچک در کسب بازدهی مناسب بی تاثیر است.

رضایی پور افزود: در حال حاضر برای فعالتر کردن بازار سرمایه باید اقداماتی همچون رفع عدم اطمینان و از بین بردن رفتارهای هیجانی دنبال شود تا در زمان ارائه گزارش های ۹ ماهه شرکت ها در بازار شاهد تصمیم گیری های منطقی تر و به دور از هیجان باشیم.

وی پیش بینی کرد که بازار سرمایه در ماه های پایانی هر سال، با تعدیل مثبت نمادهای بزرگ که عمدتا خدماتی محور هستند مواجه شود. همچنین انتظار می رود که صنایع کالا محور روند مثبتی به خود بگیرند که علت اصلی آن بهبود روابط خارجه ایران با سایر کشورها است. زیرا با بهبود روابط خارجی ایران، صادرات کشور به سمت صنایع بورسی همچون معادن، محصولات پالایشی، پتروشیمی و فلزی حرکت خواهد کرد. بنابراین شرکت های تولیدی هم  که به مواد اولیه وارداتی وابسته هستند با شکل گیری چنین شرایطی می توانند تولید محصولات خود را افزایش دهند.

کد خبر: ۶۷٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha