۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
طرح حدنگاری در ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی قزوین اجرا شد
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین:

طرح حدنگاری در ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی قزوین اجرا شد

قزوین- سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین گفت: طرح حدنگاری یا کاداستر از ابتدای امسال تاکنون در سطح ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان اجرا شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، محسن قاسم زاده اظهار داشت: در این طرح از اراضی ملی نقشه برداری زمینی و هوایی می شود و اطلاعات و جزییات پلاک ها ثبت می شود و داده ها برای تثبیت مالکیت دولتی و ارایه اسناد تک برگی به اداره ثبت اسناد و املاک ارسال می شود.

وی یادآور شد: طرح حدنگاری یا کاداستر با همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، سازمان امور اراضی و سازمان ثبت اسناد و املاک در حال اجراست.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین افزود: برآورد ما از اجرای طرح حدنگاری برای سال جاری ۵۰ هزار هکتار بود اما با تاکیدات سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری برای اجرای این طرح به وسعت ۴۵۰ هزار هکتار هدف گذاری شد.

قاسم زاده با بیان اینکه با تلاش های بی وقفه و شبانه روزی همکاران و کارشناسان اداره کل منابع طبیعی طرح حدنگاری در ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان قزوین در قالب ۲۸۱ پلاک اجرا شده است،افزود: به این ترتیب در حال حاضر این طرح در سطح ۵۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان اجرایی شده است.

وی گفت: تا پایان سال جاری پیش بینی می شود طرح حدنگاری یا کاداستر در نزدیک به ۹۰ درصد اراضی ملی استان قزوین اجرایی شده باشد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار داشت: تعیین حدود و ثغور اراضی ملی و کمک به پایش دقیق آنها، رفع تداخلات اراضی بین مردم و دولت، ارتقای امنیت داده ها و نقشه و از بین رفتن امکان تغییر و دخل و تصرف در آنها و تثبیت مالکیت دولتی بر روی این اراضی از مزایای اجرای طرح حدنگاری یا کاداستر به شمار می رود.

کد خبر: ۶۷٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha