۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
همکاری «اپل» و «هیوندای» برای سال ۲۰۲۲| کانسپتی که در آمریکا ساخته می‌شود

همکاری «اپل» و «هیوندای» برای سال ۲۰۲۲| کانسپتی که در آمریکا ساخته می‌شود

براساس اخبار منتشر شده از آمریکا، اپل و هیوندای تا سال ۲۰۲۲ خودرو مشترکشان را معرفی خواهند کرد. این خودرو الکتریکی بوده و در سایت کیاموتورز جورجیا تولید خواهد شد.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی اخباری از توافق همکاری غول فناوری یعنی اپل با هیوندای موتورز شنیده می‌شود. براساس شنیده‌ها این مشارکت احتمالا تا ماه مارس سال میلادی جاری تکمیل و تولید مشترک خودرو در سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد.
هرچند که تاکنون گزارش کاملی از همکاری هیوندای و اپل منتشر نشده، اما این خودروساز کره‌ای تایید کرده که مذاکرات اولیه در خصوص این همکاری در حال انجام است.
براساس گزارش رسانه‌های کره‌ای، هیوندای و اپل قصد دارند در کارخانه کیا در جورجیا اقدام به تولید خودرو مشترک با ظرفیت ۴۰۰ هزار دستگاه در سال داشته باشند. برای انجام این تولید سرمایه گذارای قابل توجهی با اشتغال زایی ۱۰۰ هزار نیرو انجام خواهد شد.

در این میان خبرهای از آمریکا منتشر شده که اپل و هیوندای تا سال ۲۰۲۲ خودرو مشترکشان را به نمایش خواهند گذاشت. نکته قابل توجه اینجاست، اپل مهندسان برجسته قبلی تسلا را برای این پروژه استخدام کرده است. اطلاعات مشخصی در خصوص این مورد وجود دارد که اپل و هیوندای یک خودرو الکتریکی تولید خواهند کرد. زیرا پیشرانه‌های احتراق داخلی، رغبتی برای تولید نخواهند داشت. از سوی، نرم افزار ویژه‌ای برای تحقق این هدف از سوی هر دو شرکت برای خودرو الکتریکی طراحی و تولید خواهد شد.

کد خبر: ۶۷٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha