۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
پایاب سد سبلان تا ۲ سال آینده تکمیل می‌شود
استاندار اردبیل:

پایاب سد سبلان تا ۲ سال آینده تکمیل می‌شود

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: پایاب سد سبلان تا دو سال آینده تکمیل شده و کشاورزان و بهره‌برداران توان اقتصادی و تولیدی خود را افزایش خواهند داد.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: اجرای پایاب سد سبلان از ۱۲ سال پیش شروع شده که به دلایل مختلف عملیاتی شدن آن با تأخیر و تعلل روبه‌رو شده بود.

وی تصریح کرد: دو سد کوثر و سبلان در اردبیل علی‌رغم تکمیل خود سد، پایاب آن‌ها اجرایی نشده بود که ما با پیگیری‌های آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی موفق شدیم تا نسبت به تأمین فاینانس داخلی برای اجرای این پروژه‌ها اقدام کنیم.

استاندار اردبیل گفت:‌ هر چند اهالی دغدغه جدی در تکمیل پایاب سد سبلان را بعد از سال‌ها انتظار دارند اما از سال گذشته احداث پایاب سد سبلان با مشارکت بانک توسعه تعاون شروع شده که امیدواریم با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه اجرای آن سرعت بیشتری بگیرد.

بهنام‌جو افزود: فاز اول این شبکه که ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید و فاز نهایی نیز سال ۱۴۰۱ به اتمام خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هدف‌گذاری سازمان جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای در تکمیل این پروژه و رسیدن آب به اراضی پایین دست دو سال آینده است ولی پیمانکار قول داده تا در کمترین زمان این پروژه را آماده بهره‌برداری کند.

بهنام‌جو اضافه کرد: با تکمیل پایاب سد سبلان و اجرای شبکه‌های فرعی و همچنین ایستگاه‌های تعریف شده، سه هزار و ۲۰۰ هکتار اراضی پایین دست این سد از آب پایدار بهره‌مند شده و با استفاده از روش‌های آبیاری مدرن کشت محصولات و همچنین تولید محصولات باغی گسترش خواهد یافت.

وی بیان کرد: با اجرای این پروژه نه تنها توان اقتصادی کشاورزان و بهره‌برداران زراعی و باغی افزایش می‌یابد بلکه اقتصاد منطقه نیز متحول خواهد شد.

بهنام‌جو ادامه داد: سعی می‌کنیم تا در کنار احداث شبکه پایاب سد سبلان، پروژه پایاب سد کوثر را نیز که با همکاری بانک کشاورزی و ملت در حال اجراست، به سرعت عملیاتی کرده و زمینه بهره‌برداری از آن را به نفع اهالی منطقه به وجود آوریم.

استاندار اردبیل اظهار کرد: جهاد کشاورزی و آب منطقه‌ای تمهیدات لازم را برای بهره‌برداری از این شبکه‌ها فراهم کرده تا کشاورزان به روش‌های مدرن و همچنین کشت محصولات با ارزش بتوانند ارزش افزوده و صادرات بیشتری را انجام دهند.

کد خبر: ۶۷٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha