۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
 اوباش ترامپ می‌خواهند مراسم تحلیف بایدن را مختل کنند
تاگس اشپیگل آلمان:

اوباش ترامپ می‌خواهند مراسم تحلیف بایدن را مختل کنند

در مجامع آنلاین صحبت از راهپیمایی میلیونی شبه نظامیان برای برهم زدن مراسم تحلیف بایدن است.

بازار؛ گروه بین الملل: پایگاه خبری اشپیگل اخیرا مقاله ای با قلم «کای پورتمن» با عنوان« اوباش ترامپ می خواهند مراسم تحلیف بایدن را مختل کنند» منتشر نموده است. ترجمه متن مقاله در ادامه می آید.

در تاریخ ۲۰ ژانویه، «جو بایدن» به عنوان چهل وچهارمین رئیس جمهور آمریکا در ساختمان کنگره واشنگتن سوگند یاد می کند. اما پس از حمله اخیر حامیان رادیکال «دونالد ترامپ» به کنگره، نگرانی ها از احتمال وقوع رویدادی مشابه در هنگام ادای سوگند بایدن و هریس افزایش می یابد.

رسانه ها و کارشناسان آمریکایی از برنامه ریزی های طرفداران راست گرای افراطی ترامپ در شبکه های اجتماعی برای اقدامات خشونت آمیز در ۲۰ ژانویه یا روزهای قبل خبر داده اند. در مجامع آنلاین صحبت از راهپیمایی میلیونی شبه نظامیان برای برهم زدن مراسم تحلیف بایدن است.

سازمان دهندگان و مقامات رسمی اقدامات امنیتی شدیدتری را با هدف ممانعت از هر گونه خطری برای بایدن، هریس، روسای جمهور سابق آمریکا و همچنین اعضای پارلمان و سایر مهمانان عالی رتبه از سوی طرفداران ترامپ در مراسم تحلیف، طرح و اعمال کرده اند.

اندکی پس از حمله اخیر که طی آن نیروهای امنیتی ناتوان و منفعل عمل کرده و در معرض انتقادات شدید قرار گرفتند، حصاری قدرتمند و ظاهرا غیرقابل عبور در اطراف کنگره ساخته شد.

به گزارش رسانه های آمریکایی، طرفداران رادیکال ترامپ برای هجوم به کنگره از ماه دسامبر در شبکه اجتماعی افراطی راستگرای Parler برنامه ریزی کرده بودند. در نتیجه، گوگل، اپل و آمازون برنامه Parler را از فروشگاه برنامه های خود حذف کردند.

از آنجا که شبکه هایی مانند فیس بوک و توییتر به طور فعال با گزارش های نادرست و همچنین محتوای نژادپرستانه و مروج خشونت مبارزه می کنند، برنامه های دیگری مانند Newsmax و Rumble در کنار Parler برای طرفداران ترامپ محبوب شده اند.

روز جمعه، فیس بوک و توییتر حساب کاربری ترامپ را که بارها به تحریک پیروان خود از طریق این کانال ها دست زده بود، مسدود کردند. آنها علت این اقدام را خطر تحریک بیشتر به خشونت ذکر کردند.

کد خبر: ۶۷٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha