۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶
تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت

گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت از بارش برف و باران از فرداشب در غرب و شمال غرب کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، تازه‌ترین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۳ دی و روزهای آتی، توضیح داد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: برای ۲ روز آینده تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت ادامه دارد. از اواخر روز چهارشنبه عبور امواج تراز میانی جو را از روی کشور داریم که برای برخی از نقاط غرب و شمال‌غرب کشور، بارش برف و باران رخ می‌دهد. روز شنبه نیز این وضعیت در جنوب‌غرب کشور پیش‌بینی شده است.

وی افزود: انتظار داریم از روز پنجشنبه ابتدا برای شمال غرب و روزهای جمعه و شنبه استان‌های واقع در بخش های مرکزی کشور و سپس شمال‌شرق به سبب وزش بادی که دارند از میزان آلاینده‌ها در این مناطق کاسته شود و هوا برای بیشتر مناطق کشور برای روزهای پایانی هفته در حد سالم قرار می‌گیرد.

به گفته گودرزی، پنجشبنه و جمعه، وزش بادهای شدید جنوبی همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل ۸ تا ۱۲ درجه، سبب بالاآمدن سطح آب رودخانه ها می‌شود. همچنین این وضعیت موجب ریزش بهمن در دامنه‌ها و رشته کوه البرز می‌شود که حتما باید کوهنوردان به این نکات توجه داشته باشند.

وی گفت: در دو روز آینده خلیج فارس و دریای عمان مواج می شود. تهران نیز امروز آسمانی صاف همراه با غبار را دارد. فردا نیز غبار را در تهران داریم و فردا از میزان غبار در تهران کم می شود و هوا مطلوب تر خواهد شد.

کد خبر: ۶۷٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha