۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان همدان مشاهده نشده است
مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان همدان مشاهده نشده است

همدان - مدیرکل دامپزشکی استان همدان گفت: تاکنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان همدان مشاهده نشده است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان همدان؛ مدیران کل، معاونین و کارشناسان دامپزشکی و محیط‌زیست استان همدان در راستای اجرای طرح پایش و مراقبت فعال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از سد «آبشینه» همدان که محل تجمع و استراحت پرندگان آبزی و مهاجر است در قالب اکیپ مشترک بازدید کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان در این بازدید افزود: افزایش و گسترش ارتباطات بین بخشی دامپزشکی و محیط‌زیست باعث می‌شود اکثر بیماری‌ها در حــوزه حیات‌وحش کنترل‌شده و از سرایت آن به جمعیت دام و طیور استان جلوگیری به عمل آید.

محمود رضا رسولی گفت: تاکنون موردی از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان همدان مشاهده نشده است.

مدیرکل محیط‌زیست استان همدان نیز در خصوص پایش و رصد بیماری‌های حیات‌وحش گفت: مهم‌ترین هدف حفاظت محیط‌زیست در استان همدان بهره‌مندی درست و مستمر از محیط‌زیست بـا مدنظر قـرار دادن تــوسعه پایدار و نیز وسعت بخشیدن به منابع طبیعی و حفاظت از تنوع زیستی حیات‌وحش با همکاری دامپزشکی است.

محسن جعفری با اشاره به در پیش بودن هفته جهانی تالاب گفت: با توجه عدم وجود پاسگاه‌های حفاظت محیط‌زیست در مناطقی که تالاب وجود دارد کارشناسان محیط‌زیست و دامپزشکی در قالب اکیپ مشترک هفته‌ای سه مرتبه از تالاب‌ها، سدها، آبگیرها بازدید به عمل می‌آوردند.
 

کد خبر: ۶۷٬۰۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha