۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
جلوگیری از خام فروشی ۸۰۰ تن پشم دام عشایر خراسان جنوبی
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری خراسان جنوبی مطرح کرد:

جلوگیری از خام فروشی ۸۰۰ تن پشم دام عشایر خراسان جنوبی

بیرجند- اکبری راد، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی گفت: با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی از خام فروشی ۸۰۰ تن پشم دام عشایر در استان جلوگیری می‌شود.

علی اکبر اکبری راد در گفتگو با بازار اظهارکرد: در راستای جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی، دامی، معدنی و به منظور مدیریت و اجرای طرح ایجاد ارزش افزوده برای پشم گوسفند در مناطق عشایری استان تفاهم نامه ای برای خرید پشم دام عشایر استان با سرمایه گذار بخش خصوصی منعقد شده است.

 وی با بیان اینکه با انعقاد این تفاهم نامه از خام فروشی ۸۰۰ تن پشم دام عشایر  استان جلوگیری خواهد شد، تصریح کرد: برای حذف واسطه ها و دلال ها  با همکاری اداره کل امور عشایری استان، منطقه ویژه اقتصادی و سرمایه گذار بخش خصوصی پشم خریداری شده  در کارخانه فرآوری پشم در منطقه ویژه اقتصادی فرآوری خواهد شد.

اکبری راد از مشارکت ۱۰ تعاونی عشایری استان در راستای اجرای این طرح خبر داد و افزود: این شرکت ها نسبت به خرید و جمع‌آوری پشم دام عشایر استان و فرآوری آن اقدام خواهند کرد.

وی تضمین لازم نسبت به خرید محصول و جلوگیری از خرید ارزان این محصول ارزشمند توسط واسطه‌ها و دلالان را از دیگر اهداف طرح اعلام کرد و ادامه داد: ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به منظور خرید این محصول و ارائه آموزش های لازم در زمینه چیدن پشم به دامداران و رشته فرش بافی و  راه اندازی کارگاه‌هایی در جوار کارخانه و توسعه و ایجاد و راه اندازی خط رنگرزی و… پرداخت خواهد شد.

وی پشم تولیدی دام این استان را با کیفیت ترین پشم در کشور دانست و گفت: کیفیت بالای این محصول برای نازک ریسی و صنایع نساجی و تولید فرش‌های نفیس بسیار مورد استفاده است.

اکبری راد از تلاش برای جذب سرمایه گذار و انعقاد تفاهم‌نامه با مراکز حامیان اشتغال و کار آفرینی در استان  هم خبر داد و افزود: در اولین اقدام ۴۰ تن از پشم تولید شده دام عشایری استان خریداری شد.

کد خبر: ۶۷٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha