۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۷
اجرای مصوبه انتقال سوابق بیمه‌ای روستاییان، بزودی
رئیس اداره نظارت فنی سازمان تأمین اجتماعی خبر داد

اجرای مصوبه انتقال سوابق بیمه‌ای روستاییان، بزودی

حمزه، رئیس اداره نظارت فنی سازمان تأمین اجتماعی از اجرایی شدن مصوبه انتقال سوابق بیمه‌ای روستاییان با تأیید و ابلاغ رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش بازار، میثم حمزه درباره انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق بیمه روستایی به تأمین اجتماعی گفت: به موجب قانون افرادی که بنا به دلایلی از جمله استعفا، اخراج و بازخرید ارتباطشان با صندوق قبلی قطع می‌شود در صورت بیمه پردازی نزد سازمان تأمین اجتماعی می‌توانند با پرداخت مابه‌التفاوت، سوابق خدمتی خود را به سازمان تأمین اجتماعی انتقال دهند.

رئیس اداره نظارت فنی سازمان تأمین اجتماعی افزود: با توجه به اینکه مشترکان صندوق بیمه‌ای روستایی و عشایر به صرف اقامت در روستا و بدون وجود رابطه استخدامی مبادرت به پرداخت حق بیمه به صندوق روستاییان می‌کنند به دلیل نداشتن انطباق وضعیت این افراد با ضوابط عمومی نقل و انتقال، فرآیند نقل و انتقال سوابق از صندوق روستاییان و عشایر به سازمان تأمین اجتماعی از دو سال گذشته متوقف شد و این ایراد قانونی از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری مورد تأیید قرار گرفت و مقرر شد که صندوق روستاییان نسبت به اصلاح ماده ۵ آیین نامه اقدام کند که این اتفاق نیفتاد.

حمزه گفت: برای تسریع در روند انتقال سوابق بیمه‌ای روستاییان، موضوع به شورای عالی رفاه تأمین اجتماعی ارجاع شد و در نهایت این مصوبه به تصویب وزرای ذی‌ربط رسید.

رئیس اداره نظارت فنی سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد: به زودی با تأیید و ابلاغ رئیس جمهور، مصوبه اجرایی می‌شود.

کد خبر: ۶۶٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha