۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
خطر تنظیم بازار سرمایه ایران با «بایدن»
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد

خطر تنظیم بازار سرمایه ایران با «بایدن»

موسوی، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تاثیر انتخابات امریکا در کاهش قیمت طلا، تنظیم بازار سرمایه با ترامپ یا بایدن را خطرناک دانست.

به گزارش بازار، حجت الاسلام کاظم موسوی اعلام کرد: این تاثیرات جهانی است و گذر از آن ناشدنی است

وی لزوم در نظر گیری مکانیزمی برای دوری از خدشه وارد آوردن این قبیل مسائل به زندگی مردم تاکید کرد و گفت: عدم ثبات قیمت در طلا و جواهر معادلات منطقه ای و جهانی را برهم میزند و لذا زور ارزش افزوده این محصولات بر مردم فشار می آورد.

موسوی با بیان اینکه حتما شاهد افت قیمت این قبیل کالاهای لوکس خواهیم بود، ادامه داد: مجلس در صدد است قیمت ها را تا جایی که می تواند کاهش دهد البته زوم کردن روی یک قیمت ثابت هم ناشدنی است.

وی افزود: اگر مجلس ارز ۴۲۰۰ تومانی را تعیین تکلیف کند در بازار بورس و طلا هم دخالت خواهد داشت.

موسوی خاطرنشان ساخت: قیمت ها گرچه جهانی است اما می توان اتفاقاتی را رقم زد که نازل ترین قیمت را در اختیار مردم قرار دهیم.

همچنین ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه مدیریت بازار ارز و تامین نیاز مردم خواهد توانست قیمت ها را تا حدودی کنترل نماید، گفت: انس جهانی در قیمت ارز در کشور ضرب شده و ارزش طلا را در داخل مشخص می کند پس با مدیریت بازار ارز قیمت طلا هم افت خواهد کرد.

محمدولی ادامه داد: مردم هم برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید طلای خام می کردند که تاثیراتی در بازار طلا و سکه خواهد داشت.

وی با تاکید بر آنکه مردم نباید سراغ طلای آب شده بروند و باید مصنوعات طلا را خریداری کنند، خاطرنشان کرد: انس جهانی و بازار ارز داخلی در دوسه روز اخیر روند نزولی داشته و قیمت طلا را در کشور کاهش داده است.

محمدولی خاطرنشان کرد: بعید می دانم فلز طلا از قیمت فعلی پایین تر رود چون کاهش قیمت با تقاضای جهانی برای طلا و نیز حجم آن در دنیا همخوانی ندارد.

موسوی نیز در ادامه سخنان دیگر مهمان برنامه سکه ۱۷ میلیونی را به صلاح جامعه و کشور ندانست و تاکید کرد: ما باید به فکر بالا بردن ارزش پول ملی خود باشیم چون با تاثیر پذیری از روی کار آمدن دیگران شکست خواهیم خورد.

کد خبر: ۶۶٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha