۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه حفظ نباتات قزوین گسترش یافته است
مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی:

استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه حفظ نباتات قزوین گسترش یافته است

قزوین- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه حفظ نباتات و مقابله با آفات گیاهان در استان افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از رابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی قزوین، مجید اسماعیلی  اظهار داشت: تعداد شرکت های فعال در حوزه استفاده از پهپاد برای سم پاشی و مقابله با آفات در مزارع استان قزوین از یک شرکت به سه شرکت افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به رشد دو برابری استفاده از پهپادها برای سم پاشی در مزارع استان نسبت به سال گذشته، گفت: بخشی از مزارع گندم و کلزا در استان قزوین سال زراعی جاری با استفاده از پهپادها سم پاشی شده اند.

مدیر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه امیدواریم به مرور استفاده از فناوری در سم پاشی و مقابله با آفات در مزارع و باغ های استان قزوین ترویج و نهادینه شود، اظهار داشت: سم پاشی با پهپادها هزینه و زمان مربوط به این کار کاهش می دهد و با انجام یک نواخت این عملیات کارایی بیشتری نسبت به سم پاشی دستی دارد.

اسماعیلی اظهار داشت: امسال همچنین با استفاده از دو نوع زنبور با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی قزوین، مبارزه بیولوژیک علیه آفات در مزارع گوجه فرنگی استان به انجام رسید که این مهم در ارتقای سلامت و کیفیت محصول تولیدی و کاهش سموم باقی مانده روی محصول بسیار موثر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار داشت: با تلاش های انجام شده در حوزه حفظ نباتات و با همکاری باغداران، امسال نیز در مقابله با مگس زیتون موفق ظاهر شدیم و این آفت در باغ های زیتون طارم سفلی تحت کنترل قرار گرفت.

کد خبر: ۶۶٬۸۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha