۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
تدوین برنامه هفتم توسعه استان یزد آغاز شد
در راستای جمع‌بندی نظرات و پیشنهادات استانی؛

تدوین برنامه هفتم توسعه استان یزد آغاز شد

یزد- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد گفت: برنامه هفتم توسعه در استان با رویکرد ایفای نقش مؤثر مدیریت بومی در تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با توسعه منطقه تدوین می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد، سید مجتبی حسینی‌پور در کارگروه توسعه مدیریت بیان کرد: تجربه حاصل از دو دهه تمرکززدایی در امور برنامه و بودجه، شرایط خاص کشور ‏ناشی از تحریم‌ها‏ و ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مغفول‌مانده موجب می‌گردد در برنامه هفتم توسعه توجه ویژه‌ای به موضوعات مرتبط با توسعه استان گردد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ لایحه برنامه هفتم توسعه تهیه و تدوین می‌شود، اظهار داشت: به منظور استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت قانون برنامه هفتم توسعه در ارتقای جایگاه برنامه‌ریزی منطقه‌ای در نظام برنامه و بودجه‌ریزی کشور، این استان نیز ضمن آسیب‌شناسی برنامه ششم، پیشنهادات خود را در یک فرآیند تعاملی و در قالب احکام مشخص به ستاد برنامه در سطح ملی ارائه خواهد داد. 

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه یزد استفاده از ظرفیت برنامه هفتم توسعه در رفع تعارضات و ارتقای احکام مرتبط با برنامه و بودجه استان، تعیین موضوعات کلیدی مؤثر بر توسعه استان، پیشنهاد احکام مشخص برای شتاب بخشیدن به فرآیند توسعه، تبیین جایگاه برنامه و بودجه استان در نظام برنامه‌ریزی و بودجه‌ریزی کشور، ارائه پیشنهاد در راستای ارتقای جایگاه برنامه‌های استانی در برنامه هفتم توسعه و سازوکار ارتباط برنامه‌های استانی با برنامه‌های ملی را بخشی از موضوعات مورد توجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دانست.

حسینی پور افزود: سازمان مدیریت و برنامه یزد درصدد جمع‌بندی و ارائه پیشنهاداتی در راستای ساماندهی و بازطراحی اختیارات و مسئولیت‌های نهادهای توسعه منطقه‌ای نظیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و نیز ستاد تجهیز درآمد خواهد بود.

وی گفت: ارائه مدیریت یکپارچه منابع در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از طریق ساماندهی و قاعده‌مند کردن برنامه‌ها و فعالیت‌های نهادها و بنیادهای عمومی غیردولتی، مناطق آزاد و ویژه تجاری، مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های دولتی،‌ مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها و عوارض آلایندگی از دیگر موضوعاتی است که در برنامه هفتم توسعه بر آن تمرکز وجود خواهد داشت.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه یزد افزود: بازنگری و درصورت لزوم بازطراحی نظام درآمدهزینه استان،‌ معیارهای تعیین ردیف‌های درآمدی استانی، تفکیک عملیات استانی و ملی،‌ تعیین دستگاه‌های هزینه‌ای تابع نظام بودجه هزینه‌ای استانی و تقویت جایگاه آن در نظام برنامه‌ریزی کشور از دیگر اولویت‌های تدوین برنامه هفتم توسعه است.

کد خبر: ۶۶٬۷۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha