۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵
توقف کامیون‌های صادراتی در مرز اینچه برون
مدیر کل گمرکات استان گلستان خبرداد

توقف کامیون‌های صادراتی در مرز اینچه برون

گنبدکاووس- مدیرکل گمرکات استان گلستان گفت: ترکمنستان ورود کامیون های صادراتی از مرز اینچه برون را با احتما انتقال کرونا، ممنوع کرده است و ۴۰ کامیون ایرانی را پذیرش نمی‌کند.

سیدابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ترکمنستان تردد کامیون‌های صادراتی از مرز اینچه برون را ممنوع کرده است و به کامیون‌های ترانزیتی و صادراتی ایرانی اجازه تردد نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این ممنوعیت از روز یکشنبه هفته جاری آغاز شده است، افزود: ترکمنستان این ممنوعیت رابه دلیل پیشگیری از شیوع کرونا اعمال کرده است و هم‌اکنون ۴۰ کامیون در داخل خاک ایران با انواع و اقسام بارهای صادراتی از سوی ترکمنستان پذیرش نمی‌شوند.

مدیرکل گمرکات گلستان با یادآوری اینکه حمل و نقل مسافر از اینچه برون هم از حدود دو ماه گذشته به دلیل اعمال محدودیت ترکمنستان انجام نمی‌شود، تصریح کرد: قبل از اعمال ممنوعیت و محدودیت، به طور میانگین ۸۰ دستگاه کامیون و تریلی ترانزیت روزانه از مرز اینچه‌برون گنبدکاووس بین دو کشور ایران و ترکمنستان تردد می‌کردند.

شایان ذکر است؛ ترکمنستان و عراق از بازارهای اصلی هدف صادراتی استان گلستان و کشور هستند که در روزهای اخیر و به منظور جلوگیری از شیوع کرونا مرزهای خود را به روی ایران بستند.

کد خبر: ۶٬۶۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha