۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
تامین آب شرب از مهمترین نیازها برای اربعین سال آینده در مرز مهران است
معاون استاندار ایلام:

تامین آب شرب از مهمترین نیازها برای اربعین سال آینده در مرز مهران است

ایلام- معاون امور عمرانی استاندار ایلام تامین آب شرب را از مهمترین نیازهای زائران برای اربعین سال آینده در مرز مهران دانست.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، احمد کرمی افزود: هر چند امسال به علت شیوع کرونا اربعین برگزار نشد اما باید برای سال آینده و حضور جمعیتی گسترده خود را آماده کنیم اما نکته مهم در این خصوص اینکه اربعین در سال آینده و سال‌های بعد از آن در ماه‌های گرم سال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به گرمای هوا در شهر مهران باید نیازمندی‌های این شهرستان هم در داخل شهر و هم در پایانه مرزی و توقفگاه‌های خودروها تکمیل و مرتفع شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین نیازهای اربعین در سال آینده تامین آب شرب بهداشتی پایدار و نیز احداث سیستم‌های استاندارد دفع فاضلاب در پایانه مرزی مهران، پایانه برکت و میدان اربعین است.

کرمی گفت: به طور میانگین در ایام اربعین ۳۵۰ هزار زائر در پایانه مرزی مهران تردد می‌کنند که باید نیازهای این تعداد جمعیت از لحاظ سرویس‌های بهداشتی و تامین آب شرب لحاظ شود.

معاون استاندار ایلام، نصب آبسردکن، افزایش گیت‌های ایست و بازرسی پلیس، سیستم روشنایی پایانه برکت، افزایش تعداد سایه‌بان‌ها، احداث استراحتگاه موقت در پایانه برکت برای توقف کوتاه مدت زائران و تکمیل استراحتگاه رانندگان که اسکلت فلزی آن نصب شده و آماده ساخت و ساز است و نمازخانه در پایانه‌های برکت و اربعین را از دیگر نیازهای این حوزه برشمرد که باید تکمیل شوند.

وی گفت: یکی از مهمترین زیرساخت‌های اربعین، ۶ بانده کردن مسیر از پایانه برکت تا پایانه مهران است که پنج کیلومتر اول آن در حال انجام و برای تکمیل آن نیاز به همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادهاست و در طول مسیر این پروژه باندهای پیاده برای تردد و توقف یا پذرایی موکب‌ها از زائران تعبیه شده است.

کد خبر: ۶۶٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha