۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
سقف تسهیلات خرید مسکن افزایش نمی یابد/منابع نداریم
مدیر عامل بانک مسکن در گفت و گو با بازار:

سقف تسهیلات خرید مسکن افزایش نمی یابد/منابع نداریم

مدیر عامل بانک مسکن با بیان اینکه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن فعلا بنا به شرایط و وضعیت صندوق پس انداز یکم منتفی است گفت:برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن باید برای آن منابع پیش‌بینی شود.

ابوالقاسم رحیمی انارکی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری بازار در پاسخ به این سئوال که رشد قیمت مسکن در دو سال گذشته به گونه ای بوده که قدرت خرید متقاضیان مسکن به شکل قابل توجهی افت کرده آیا بانک مسکن پیشنهاد جدیدی به شورای پول و اعتبار برای افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن ارائه کرده است یا خیر؟ گفت:در حال حاضر متقاضیان مسکن می توانند برای دریافت تسهیلات خرید مسکن تا سقف 80 میلیون تومان با نرخ سود 6 درصد در بافت فرسوده و 8 درصد در سایر مناطق اقدام و سپرده گذاری کنند.

وی با بیان اینکه زوجین می توانند تا سقف 160 میلیون تومان از تسهیلات صندوق پس انداز یکم بهره مند شوند اما اینکه هیات مدیره بانک مسکن بخواهد پیشنهادی مبنی بر بالا بردن سقف تسهیلات به شورای پول و اعتبار ارائه کند باید عنوان کنم که فعلا این موضوع بنا به شرایطی که صندوق پس انداز یکم دارد منتفی است.

افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن منوط به پیش بینی راهکارهای تأمین کسری منابع

رحیمی انارکی در پاسخ به این سئوال که به هر حال این سقف تسهیلات در شهر تهران کفاف خرید مسکن را زیر 20 درصد برده است در حالیکه بر اساس سیاستهای بانک مسکن این درصد باید تا 50 درصد خرید ملک را پوشش دهد گفت: هر گونه افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن منوط به این است که ما راهکارهای تأمین کسری منابع را پیش‌بینی کنیم در حال حاضر با استمهال هفت‌ساله تسهیلات مسکن مهر تا 160 میلیون تومان برای زوجین را می‌توانیم تسهیلات پرداخت کنیم.

مدیر عامل بانک مسکن پیشتر گفته بود که اگر بخواهیم سقف تسهیلات خرید مسکن را از 80 میلیون تومان کنونی افزایش دهیم پیشنهادی برای اختصاص منابع صندوق توسعه ملی داده ایم اما اتفاقی نیفتاده است. به دنبال راهکارهای دیگری هستیم مانند هدف گذاری در طرح بازآفرینی شهری تا از این طرق بتوانیم قیمت تمام شده مسکن را پایین بیاوریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بازار به دلیل عدم کفاف خرید مسکن با تسهیلات کنونی صندوق پس انداز یکم بیش از 110 هزار متقاضی این تسهیلات از دریافت وام از این صندوق انصراف داده اند و حساب خود را مسدود کرده اند.

کد خبر: ۶٬۶۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha