۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
 سند توسعه فناوری مازندران در حال نهایی شدن است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران:

سند توسعه فناوری مازندران در حال نهایی شدن است

ساری- غلامی راد، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران توسعه فناوری را در استان لازم دانست و گفت: سند و نقشه راه فناوری استان در حال نهایی شدن است.

مفید غلامی راد در حاشیه نشست نظام صنفی رایانه ای استان در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به محدودیت سرزمینی و حساسیت اقلیم به دلیل توسعه پایدار اظهار داشت: اکوسیستم جنگلی و دریا و جلگه غنی استان حساس و شکننده است از این رو باید رویکرد جدید و نوآورانه ای داشته باشیم.

وی اشتغال جمعیت و بیکاری را جزو مسائل مهم بیان کرد و گفت: رشد فزاینده جمعیت و کرونا سبب شده تا شمار جمعیت شناور به جمعیت ساکن تبدیل شود و بخش عمده از مسافران به اهالی مقیم تبدیل شده است.

وی افزود: ساختار جمعیتی ما از نظر بیکاری و اشتغال با دیگر مناطق کشور متفاوت است زیرا بسیاری از بیکاران افراد تحصیلکرده هستند و باید مشاغل جدید برای آنان طراحی شود.

غلامی با بیان اینکه توسعه فناوری در استان مدنظر بوده و سند آن در مرحله نهایی است، گفت: این سند نقشه راه برای توسعه فناوری و آی تی است تا مسیر توسعه استان را بازتعریف کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران با عنوان اینکه مسیر توسعه کشاورزی به ظرفیت نهایی خودش رسیده است خواستار تغییر الگوهای تولید شد و گفت: سند بالادستی برای حوزه نظام صنفی رایانه ای مورد نیاز است.

وی با اظهار اینکه درصدی از بودجه را برای توسعه فناوری باید تخصیص دهیم، گفت: بازطراحی ساختارها و معماری نوین دستگاه های اجرایی با رویکرد نوآوری فناوری امری مهم است و باید در این زمینه برنامه ریزی و بررسی شود.

کد خبر: ۶۶٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha