۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
ردیت، توییچ، پینترست، اسپاتیفای، شاپیفای و اسنپ چت  نیز حساب کاربری ترامپ را مسدود کردند

ردیت، توییچ، پینترست، اسپاتیفای، شاپیفای و اسنپ چت نیز حساب کاربری ترامپ را مسدود کردند

در پی مسدودکردن اکانت‌های دونالد ترامپ توسط توییتر، فیسبوک و اینستاگرام، شبکه‌های اجتماعی ردیت، توییچ، پینترسنت، اسپاتیفای، شاپیفای و اسنپ چت نیز همراه شده و حساب‌های کاربری ترامپ را مسدود کردند.

مژده باقری؛ بازار: چند روز پیش طرفداران دونالد ترامپ برای جلوگیری از تایید پیروزی جو بایدن در کنگره آمریکا، به آن حمله و آن را تسخیر کردند. این موضوع باعث مسدودیت دائمی حساب شخصی رئیس جمهور آمریکا در توییتر شد و همچنین شبکه اجتماعی جایگزین آن یعنی «پارلر» هم از پلی استور گوگل و همچنین اپ استور اپل  و آمازون حذف شد. اینک اما،   علاونه بر توییتر، فیسبوک و اینستاگرام شبکه‌های اجتماعی ردیت، توییچ، پینترست، اسپاتیفای، شاپیفای و اسنپ چت نیز همراه شده و حساب‌های کاربری ترامپ را مسدود کردند.

حمله به کنگره آمریکا فشار زیادی به کمپانی‌های فناوری وارد کرده و ظاهرا باید برای تحقیقات با مقامات همکاری کنند. اخیرا یک سناتور برای ۱۱ شرکت برای حفظ مدارک مرتبط با حمله به کنگره نامه نوشته است.

سناتور ایالت «ویرجینیا» به نام «مارک وارنر» نامه‌های خود را برای شبکه‌های اجتماعی شامل فیسبوک، Gab، پارلر، سیگنال، تلگرام و توییتر و شرکت‌هایی مانند اپل و گوگل و همچنین اپراتورهایی مانند AT&T، ورایزن و همچنین T-Mobile ارسال کرده است.

وارنر در تمام نامه‌ها به این موضوع اشاره کرده که مهاجمان هرکدام به سبکی حمله به کاخ کنگره را ثبت کرده‌اند که می‌تواند ثبت تصاویر، ارسال پیام‌ها و یا حتی پخش زنده از اقدامات خود باشد. طبق گفته این سناتور، این موارد و همچنین اطلاعات دیگر مانند متادیتا و بکاپ‌های ابری مدارک حیاتی برای FBI و همچنین قربانیان محسوب می‌شوند.

سخنگوی فیسبوک از ارتباط فعال با مجریان قانون خبر داده و همچنین به پاسخگویی سریع به آن‌ها برای حذف محتوا، اکانت‌ها و سایر همکاری‌ها برای تحقیقات اشاره کرده است.

نامه سناتور ایالت ویرجینیا یک درخواست قانونی نیست بنابراین شرکت‌ها مجبور به پیروی از آن نیستند. برای مثال سرویس‌های پیام‌رسان مانند تلگرام و سیگنال از رمزگذاری سرتاسری بهره می‌برند و نمی‌توانند به پیام‌ها دسترسی پیدا کنند.

با وجود چنین موضوعی، شاید کمپانی‌های فناوری مجبور به پاسخگویی شوند. وارنر رئیس جدید کمیته اطلاعات سنا است و می‌تواند تحقیقات درباره ورود به کاخ کنگره و تسخیر آن را رهبری کند.

کد خبر: ۶۶٬۶۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha