۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۵
افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در تهران و نیمه شمالی کشور
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در تهران و نیمه شمالی کشور

نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام روند افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در تهران و نیمه شمالی کشور از احتمال سقوط بهمن در جاده‌های کوهستانی، خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه وشهرسازی، امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای امروز ۲۱ دی و روزهای آتی، توضیح داد.

کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: تا چهارشنبه جوی آرام در کشور خواهیم داشت که پیامد آن تداوم غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت است. همچنین، سه‌شنبه احتمال بارش‌های پراکنده در گیلان وجود دارد.

نقشینه ادامه داد: آخر هفته به علت وزش باد گرم جنوبی در سواحل شمال کشور برای استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، دمای هوا ۵ تا ۷ درجه افزایش خواهد یافت. این افزایش دما در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سبب ذوب برف و بالاآمدن سطح آب رودخانه‌ها و احتمال رخداد بهمن در جاده‌های کوهستانی، خواهد شد.  

وی افزود: برای جنوب شرق کشور تا صبح سه‌شنبه سرما ادامه خواهد یافت. امروز تداوم باد شدید در شرق استان‌های کرمان، هرمزگان و نقاطی از سیستان‌وبلوچستان پیش‌بینی شده است. در پی آن تنگه هرمز و دریای‌عمان، مواج و متلاطم خواهد شد و سامانه بارشی پنجشنبه شمال‌غرب کشور را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.

کارشناس سازمان هواشناسی توضیح داد: برای تهران پیش‌بینی می‌کنیم که امروز و فردا، جوی غبارآلود حاکم باشد. کیفیت هوای تهران در شرایط ناسالم قرار خواهد گرفت. روند افزایش دما تا پایان هفته در تهران، ادامه دارد.

وی افزود: بیشینه دمای تهران امروز ۹+ و کمینه دما به ۱_  خواهد رسید.    

کد خبر: ۶۶٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha