۲۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
اختصاص ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز برای عرضه در بورس
سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس ۱۴۰۰ خبر داد

اختصاص ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز برای عرضه در بورس

زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس، از اختصاص ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی برای عرضه در بورس خبر داد.

به گزارش بازار، رحیم زارع درباره آخرین مصوبات این کمیسیون در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: به منظور ورود بخش خصوصی به حوزه انرژی و در راستای تجاری سازی و افزایش سهم بخش خصوصی در حوزه انرژی و زیرساخت‌های فیزیکی و نرم‌افزاری لازم جهت عرضه و انجام معامله؛ حداکثر ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی برای عرضه در بورس انرژی برای سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه افزود: بر این اساس؛ وزارتخانه‌های نفت و نیرو، اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه مکلفند سه ماهه اول ۱۴۰۰ آیین نامه اجرایی شدن این مصوبه را تدوین کنند.

وی همچنین گفت: دولت مکلف شد تا ۳۰ هزار میلیارد تومان از فروش بنگاه‌ها و سهام دولت را برای اجرا و تکمیل طرح‌های عمرانی و تعهدات قانونی دولت به دستگاه‌های اجرایی بفروش برساند و از این محل همچنین مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی، خصوصی و پیمانکاران را پرداخت کند.

زارع تصریح کرد: مبلغ ۹۰ هزار میلیارد تومان برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران و صندوق‌های بازنشستگی و تامین پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاه اجرایی، رتبه بندی معلمان و تأمین بخشی از مطالبات ایثارگران و بیمه‌های تکمیلی و تامین پاداش خدمت و ذخیره مرخصی شهدا و ایثارگران و تأمین مطالبات صندوق ذخیره بسیجیان اختصاص یافت.

کد خبر: ۶۶٬۵۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha