۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۱
احداث سد تنظیمی در پایین دست رودخانه سیمره دره شهر پیگیری می شود
نماینده مردم حوزه جنوبی ایلام در مجلس:

احداث سد تنظیمی در پایین دست رودخانه سیمره دره شهر پیگیری می شود

ایلام- علیزاده، نماینده مردم ایلام حوزه جنوبی ایلام در مجلس گفت: احداث سد تنظیمی در پایین دست سد سیمره برای جلوگیری از خسارت به کشاورزان شهرستان دره شهر پیگیری می شود.

بهزاد علیزاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شهرستان دره شهر یکی از قطب های اصلی کشاورزی در استان ایلام شناخته می شود که رودخانه سیمره ظرفیت بزرگی برای توسعه کشاورزی شهرستان محسوب می شود.

وی با اشاره به ساخت سد سیمره در بین شهرستان های دره شهر و بدره در جنوب استان ایلام، افزود: هر ساله به دلیل نبود سد تنظیمی در پایین دست سد سیمره، خسارت هایی بر اثر باز شدن آب سد سیمره به کشاورزان دره شهر وارد می شود.

علیزاده تصریح کرد: از طریق وزارت نیرو در حال پیگیر احداث سد تنظیمی در پایین دست سد سیمره برای جلوگیری از خسارت به کشاورزان هستیم.

وی با اشاره به رایزنی های مختلف برای احداث این سد، گفت: احداث این سد برای جلوگیری از خسارت به کشاورزان که شغل اصلی مردم شهرستان است، به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: سال های گذشته بر اثر سیلاب و باز شدن دریچه های سد سیمره خسارت های زیادی به کشاورزان پایین دست سد واقع در شهرستان وارد شده است.

کد خبر: ۶۶٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha