۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
احراز هویت سهام‌داران سهام عدالت در استان سمنان/ سهام داران دست به کار شوند
مسئولان مطرح کردند؛

احراز هویت سهام‌داران سهام عدالت در استان سمنان/ سهام داران دست به کار شوند

سمنان- مهلت نام‌نویسی سهام‌داران شرکت استانی سهام عدالت در سجام با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان یک هفته دیگر تمدید شد ولذا مسئولان بر این عقیده هستند که مردم باید به زودی دست به کار شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، احراز هویت پذیره نویسی سهام عدالت در سطح استان سمنان یک هفته دیگر نیز تمدید و به همین دلیل نشستی همزمان با ظهر شنبه در استانداری سمنان برگزار شد تا شرایط جدید سهام عدالت در سطح این استان مورد بررسی قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در این نشست با بیان اینکه مهلت نام‌نویسی سهام‌داران شرکت استانی سهام عدالت در سجام با پیگیری‌های انجام شده یک هفته دیگر تمدید شده است، گفت: فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان سمنان با پیگیری‌های مستمر و اطلاع رسانی دقیق نسبت به سجامی شدن سهامداران شرکت استانی سهام عدالت اقدامات لازم را انجام دهند.

علی رضا شریفی نژاد از رسانه‌ها خواست تا در زمینه سهام عدالت و نام نویسی مردمی اطلاع رسانی کنند و افزود: اطلاع رسانی می‌تواند به همراهی بیشتر مردم و سهام داران عدالت در سطح استان سمنان منجر شود.

همراهی دستگاه‌های اجرایی
معاون استاندار سمنان بیان کرد: بازار سرمایه و توجه به اصل خصوصی سازی از راهبردهای مهم و اصولی برای رونق اقتصادی و توسعه و آبادانی استان به شمار می‌رود.

شریفی نژاد همچنین گفت: دستگاه‌های اجرایی به ویژه سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل امور عشایری، اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل بهزیستی، اداره کل کمیته امداد، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، دهیاران، بخشداران و فرمانداران شهرستان‌های استان نسبت به اطلاع رسانی برای نام‌نویسی سهام داران شرکت استانی سهام عدالت در سجام در زمان باقی مانده اقدام کنند.

۳۹۲ هزار مشمول
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان سمنان نیز در این نشست به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: ۳۹۲ هزار نفر از مردم استان پس از طی مراحل مختلف مشمول دریافت سهام عدالت هستند و این افراد در حال حاضر سهامدار ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیر بورسی بزرگ کشور هستند.

امیر خلیلی خواه بیان داشت: پس از صدور فرمان آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب، بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر از مردم استان سمنان که مشمول دریافت سهام عدالت شده بودند روش مدیریت مستقیم و حدود ۲۲۰ هزار نفر نیز روش مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کردند.

وی افزود: عمده افرادی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند فعالان بازار سرمایه هستند این افراد تا کنون در دو مرحله امکان فروش مجموعاً ۶۰ درصد از سهام خود را داشته‌اند و ۴۰ درصد باقی مانده نیز تا پایان امسال قابل فروش خواهد شد.

روش‌های مختلف عرضه
مدیرکل اقتصاد دارایی استان سمنان گفت: بیشتر مردم مشمولان سهام عدالت در استان سمنان روش مدیریت غیرمستقیم را برای سبد سهام عدالت خود انتخاب کرده و دارایی‌های این افراد ذیل شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان قرار گرفته لذا صرفاً زمانی قابل فروش خواهد بود که نماد شرکت مذکور در تالار بورس و اوراق بهادار بازگشایی شود.

خلیلی خواه با بیان اینکه پذیرش نماد شرکت سهام عدالت استان سمنان در تالار بورس، منوط به ثبت نام ۵۰ درصد سهامداران این شرکت در سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا (سجام) است، گفت: ثبت نام افزون بر ۳۰ درصد سهامداران شرکت سهام عدالت استان در سجام تاکنون به ثبت رسیده است.

کد خبر: ۶۶٬۳۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha