۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
جریان‌سازی در زیست‌بوم فناوری یزد با جذب سرمایه‌گذار
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری یزد مطرح کرد:

جریان‌سازی در زیست‌بوم فناوری یزد با جذب سرمایه‌گذار

یزد- مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری یزد از جریان سازی برای توسعه زیست بوم فناوری استان از طریق جذب سرمایه‌گذار و حمایت از استارت‌آپ‌ها خبر داد.

محمد سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار ضمن بیان رتبه برتر یزد در فناوری و دانش، از تمرکز صندوق پژوهش و فناوری استان بر سرمایه‌گذاری و تأمین سرمایه واحدهای فناور و دانش‌بنیان سخن گفت.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان یزد با بیان اینکه الان نوآوری به‌ویژه در ایران یک الزام است و نباید به عنوان گزینه انتخابی به آن نگاه کرد، درباره ماهیت این صندوق، افزود: صندوق پژوهش یک نهاد مالی است که در راستای تسریع فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در حال فعالیت است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد صد استارت‌آپ، این رویداد را فرصتی دانست که استارت‌آپ‌ها ‌می‌توانند طرح‌های خود را در آنجا مطرح و از آن طریق، سرمایه‌گذار موردنظر خود را جذب کنند.

سپهر ضمن بیان اینکه این رویداد بی‌تردید در زیست‌بوم نوآوری استان جریان‌سازی می‌کند، تصریح کرد: استارت‌آپ‌های برگزیده به یقین در آینده در زمره بزرگان اقتصادی استان یزد خواهند بود.

حمایت کانون کارآفرینی از استارت‌آپ‌ها
محمد شهبازیان مدیر کانون کارآفرینی یزد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، گفت: نبود سرمایه‌گذار جدی در یزد علی‌رغم وجود فارغ‌التحصیلان بیکار، از مشکلات بزرگ استان است.

وی با اشاره به اینکه باید اقدامات بر اساس نیازهای استان باشد، بیان کرد: لازم است صنایع با استارت آپ ها نشست های تخصصی برگزار کنند تا بتوانند مشخص تر نیازهای فناورانه را اعلام کنند و کانون کارآفرینان استان هم همکاری لازم را خواهد داشت.

گفتنی است، رویداد سفر کاروان سرمایه‌گذاری استانی یکصد استارت‌آپ به یزد یک برنامه پیوسته سرمایه‌گذاری و شتابدهی غیرمتمرکز است که با همکاری شبکه‌ای از راهبران زیست‌بوم کارآفرینی، شتابدهنده‌های همکار و نهادهای خصوصی و دولتی از یک سال گذشته آغاز شده و تلاش می‌کند فرآیند شتاب‌گیری استارتاپ‌ها را پیگیری و تسهیل کند.

کد خبر: ۶۶٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha