۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
گمرک کاشان جدی گرفته نمی‌شود| کاهش ۱۰ درصدی صادرات
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

گمرک کاشان جدی گرفته نمی‌شود| کاهش ۱۰ درصدی صادرات

اصفهان- تولایی، رئیس اتاق بازرگانی کاشان گفت: مسئولان مرکز استان برای راه‌اندازی ساختمان گمرک کاشان همکاری خوبی ندارند و اجرای این پروژه تاکنون جدی گرفته نشده است.

محمد تولایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه گمرک کاشان در رده چهاردهم کشور قرار دارد، اظهار داشت: این در حالی است که بهره برداری از ساختمان و محل رسمی این گمرک در استان اصفهان جدی گرفته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های اتاق کاشان سال گذشته زمینی به مساحت ۲۰ هکتار برای ساخت گمرک کاشان در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: این در حالی است که هنوز اعتباری برای اجرای این پروژه در نظر گرفته نشده است.

اعتبارات در نظر گرفته شده برای گمرک کاشان ناپایدار است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان با بیان اینکه توقع وزارت اقتصاد این است که استان منابع اولیه را برای اجرای گمرک کاشان اختصاص دهد، ادامه داد: این در حالی است که در استان نیز اعهتبار در نظر گرفته شده برای این طرح از منابع ناپایدار است.

وی با با بیان اینکه در حال حاضر قدرت خرید مردم کاهش یافته و  از سویی با مشکل واردات نیز رو به رو هستیم، اضافه کرد: واحدهای تولیدی نیز در شرایط که تورم اقتصادی آزار دهنده‌ای را داریم به زود روی پای خود ایستاده‌اند.

تولایی در ادامه به کاهش ۱۰ درصدی صادرات از کاشان اشاره کرد و گفت: در این زمینه باید توجه داشت که گمرک کاشان سهم ۲۸ درصدی از صادرات استان را دارد.

افزایش صادرات غیررسمی از کاشان
وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که صادرات غیر رسمی از کشور در حال حاضر بسیار بیشتر از صادرات رسمی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر صادرات از گمرک کاشان شامل اقلامی همچون صنایع فلری، مس، ظروف چینی و اوپال است، تصریح کرد: این در حالی است که در زمینه صادرات عرقیجات و اسانس شاهد آسیب جدی هستیم.

کد خبر: ۶۶٬۲۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha