۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
رونق مبادلات تجاری در مرز شرقی/ رشد ۸۶ درصدی صادرات از گمرکات خراسان جنوبی
سرپرست گمرکات خراسان جنوبی:

رونق مبادلات تجاری در مرز شرقی/ رشد ۸۶ درصدی صادرات از گمرکات خراسان جنوبی

بیرجند- رحیمی زاده، سرپرست گمرکات خراسان جنوبی از صادرات ۵۸۰ میلیون و ۵۶ هزار دلار کالا از گمرکات استان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۸۶ درصد افزایش داشته است.

حسن رحیمی زاده در گفت و گو با بازار با اشاره به عملکرد ۹ ماهه گمرکات استان بیان کرد: کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات استان در سال جاری از نظر ارزشی ۵۸۰ میلیون و ۵۶ هزار و ۵۶۱ دلار و از نظر وزنی دو میلیون و ۶۴۵ هزار و ۴۸۰ تن بوده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۸۶ درصد و از لحاظ وزن ۳۸ درصد افزایش داشته است.

رحیمی زاده با اشاره به صادرات قطعی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود، بیان کرد: از ابتدای امسال چهار هزار و ۶۷ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش ۹۳ میلیون و ۵۸۰ هزار و ۴۰۷ دلار به وزن بالغ بر  یک میلیون و ۱۹۷ هزار و ۳۸۸ تن تشکیل شده است.

سرپرست گمرکات خراسان جنوبی افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۴۵ درصد، از نظر ارزش ۳۵ درصد و از نظر وزن ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: عمده اقلام صادرات قطعی گمرک استان در این مدت شامل صیفی جات، سیمان، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، کاشی و سرامیک، گازوئیل، نخود آبگوشتی، نمک و تخم مرغ خوراکی بوده است.  

رحیمی زاده گفت: همچنین عمده این اقلام به کشور افغانستان، عراق، ترکیه، آذربایجان و تایوان صادر شده است.

صدور ۱۲ فقره اظهار نامه وارداتی
وی با اشاره به صادرات ماده ۱۱۶ (کالاهای اظهار شده در سایر گمرکات کشور، خروجی از گمرک ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه های مرزی استان)، بیان کرد: در این مدت ۱۳ هزار و ۲۷۹ فقره پروانه به ارزش ۴۸۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۱۵۴ دلار  و وزن یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۹۳ تن بوده است.

سرپرست گمرکات خراسان جنوبی گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۴۹ درصد، از نظر ارزش ۱۰۱ درصد و از نظر وزن ۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: عمده اقلام خروجی موضوع ۱۱۶ شامل شیشه، سیمان، خوراک آماده طیور، ایزوگام و غیره بوده است.

رحیمی زاده با اشاره به واردات قطعی ۹ ماهه سال جاری بیان کرد: از ابتدای امسال  ۱۲ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش یک میلیون و ۷۱۴ هزار و ۴۶۹ دلار و به وزن ۳۶۹ تن تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد پروانه ۸۱ درصد، از نظر ارزش ۹۴ درصد و از نظر وزن ۸۵ درصد کاهش داشته است.

رحیمی زاده بیان کرد: قطعات مربوط به خط تولید کاشی، بذر یونجه، گوسفند، شاهدانه بو داده، تخم بارهنگ فرآوری نشده، لوازم یدکی، گلپر فرآوری نشده، زغال سنگ شسته نشده و ماسک عمده اقلام وارداتی بوده که  از کشورهای چین و همسایه وارد شده است.

کاهش مبادلات امانات پستی
وی با اشاره به امانات پستی سال جاری بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۵۶ فقره اظهارنامه صادراتی به ارزش دو هزار و ۸۹۳ دلار  به وزن ۲۲۱ کیلوگرم تشکیل شده است.

سرپرست گمرکات خراسان جنوبی اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۴۷ درصد، از نظر ارزش ۱۳ درصد و از نظر وزن ۴۳ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: خشکبار، لوازم بهداشتی، کفش و گوشی همراه از عمده کالاهای صادر شده است.

رحیمی زاده بیان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری ۱۰ فقره اظهارنامه وارداتی به ارزش دو هزار و ۷۴۰ دلار به وزن ۴۵ کیلوگرم تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد اظهارنامه ۵۵ درصد، از نظر ارزش ۷۹ درصد کاهش و از نظر وزن ۱۷ درصد افزایش داشته است.

رحیمی زاده  بیان کرد: کشور مقصد و مبدا صادرات و واردات امانات پستی مجارستان، انگلستان، کاندا، آلمان و سنگاپور بوده است.

کاهش ۸۳ درصدی مسافران ورودی
وی با اشاره به خدمات مسافری سال جاری اظهار کرد: از ابتدای امسال به سه هزار و ۶۵۲ مسافر ورودی و سه هزار و ۸۹۳ مسافر خروجی از گمرک ماهیرود خدمات گمرکی ارائه و تشریفات مسافری امور گمرکی انجام شده است.

سرپرست گمرکات خراسان جنوبی ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل مسافرین ورودی ۸۳ درصد و مسافرین خروجی ۷۶ درصد کاهش داشته و فرودگاه بیرجند پرواز خارجی نداشته است.

رحیمی زاده با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال پنج هزار و ۱۵۰ دستگاه کامیون به وزن ۱۵۹ هزار و ۱۸۶ تن ترانزیت شده است، گفت: این اقلام شامل گردو آرکا، کود اوره، پنل خورشیدی، آرد گندم، موتورسیکلت، روغن خوراکی، سیگار، کود شیمیایی، شکر و روغن موتور بوده است.

وی ادامه داد: همچنین این کالاها از کشور اندونزی، چین، ترکمنستان، هندوستان، امارات، روسیه و ترکیه از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شده است.

رحیمی زاده بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون ۹۹۸ درصد و از نظر وزن هزار و ۱۷۴ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۶۶٬۲۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha