۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷
ریزش مشترکان واتساپ با شرط اجباری برای کاربران!
با نپذیرفتن قوانین جدید واتساپ را از دست می‌دهید

ریزش مشترکان واتساپ با شرط اجباری برای کاربران!

واتساپ که تحت مالکیت فیس بوک قرار دارد به تازگی با انتشار بیانیه‌ای رسمی دو راه پیش پای کاربرانش قرار داده است: یا با به ‌اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی‌ با فیسبوک موافقت کنند یا اینکه حساب کاربری‌ خود را حذف کنند!

مژده باقری؛ بازار: کمتر از یک ماه پیش بود شایعاتی درخصوص اینکه پیامرسان سریع WhatsApp قصد دارد شرایط استفاده از این برنامه را در سال ۲۰۲۱ به روز کند، منتشر شده بود. سایت Wabetainfo، ازمرحله اول کارکنانی که مشغول آزمایش این شرایطند خبر داده بوند و تصاویری از شرایط جدید واتساپ فاش شده بود. در توضیح این تغییرات آمده بود در صورتی که کاربر WhatsApp با شرایط جدیدی که اعلام می‌شود موافقت نکند، نمی‌تواند از برنامه استفاده کند.  

به گزارش Ars Technica، این پیام رسان که تحت مالکیت فیسبوک قرار دارد به تازگی با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده و دو راه پیش پای کاربرانش قرار داده است: یا با به‌اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی‌ با فیسبوک موافقت کنند یا اینکه حساب کاربری‌ خود را حذف کنند!

این اطلاعیه‌ از طریق نوتیفیکیشنی در اپلیکیشن واتساپ اعلام شده است و کاربران را مستقیما به گزینه‌ای هدایت می‌کند که با ضربه زدن روی آن، با تمامی شرایط جدیدی که فیسبوک برای واتساپ تعیین کرده است موافقت می‌کنند.  
کسانی که تا تاریخ ۸ فوریه‌ی ۲۰۲۱ (۲۰ بهمن ۱۳۹۹) با قوانین جدید واتساپ موافقت نکنند، امکان ادامه‌ی استفاده از اپلیکیشن نخواهند داشت!
برخی از داده‌هایی که واتساپ از کاربر جمع‌آوری می‌کند شامل این موارد می‌شود: شماره موبایل، شماره موبایل فهرست مخاطبان گوشی، نام پروفایل‌ها، تصویر پروفایل‌ها، پیغام استاتوس به ‌همراه زمان آخرین باری که کاربر آنلاین بوده است و داده‌های تشخیصی (Diagnostic Data).

پیشتر در سال ۲۰۱۶ واتساپی که در سال ۲۰۱۴ به مالکیت فیسبوک درآمده بود، اعلام کرد اطلاعات کاربرانش را در اختیار فیسبوک قرار می‌گیرد؛ اما در آن زمان به کاربران اجازه داده شد که به انتخاب خود، داده‌هایشان را به ‌اشتراک بگذارند. اما جدیدترین بروز رسانی واتساپ از این قرار است که از ماه آینده‌ی میلادی، کاربران نخواهند توانست از تحویل داده‌هایشان به فیسبوک جلوگیری کنند و کاربران چاره‌ای جز پذیرش قوانین و یا ترک پیام رسان ندارند!
بر اساس سیاست‌های جدید، فیسبوک این حق را برای خود قائل می‌شود که داده‌های جمع‌آوری‌شده از طریق واتساپ را با شرکت‌های تحت مالکیتش به ‌اشتراک بگذارد.  

به گفته‌ی واتساپ، دلیل اصلی این اقدام، کمک کردن به انجام بهتر کارها، ارائه‌ی سرویس‌های جدید، بهبود سرویس‌ها، شخصی‌سازی سرویس‌ها و موارد این‌چنینی است.  
اعلام سیاست‌های جدید واتساپ، نه تنها کاربران ایرانی که کاربران کل دنیا را به انتقاد وا داشته و بسیاری از کاربران از این موضوع که تصمیم دارند سراغ اپلیکیشن جایگزین دیگری بروند صحبت به میان آوردند.

تلگرام بعد از واتساپ، دومین پیام‌رسان از نظر امنیت و سرعت پیام‌رسانی است و نسخه‌های اندروید، iOS و دسکتاپ آن در دسترس است. ‌باید دید که تصمیمات آتی در خصوص این پیام‌رسان موجب کاهش محبوبیت آن می‌شود یا این که کاربران با این سیاست جدید کنار می‌آیند؟ و با موضوع پیش آمده نام کدام پیام رسان پررنگ خواهد شد و گزینه انتخابی کاربران می‌شود؟

کد خبر: ۶۶٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha