۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
زمینه خروج اقتصاد از پدیده رکود تورمی فراهم شد
کارشناس مسائل اقتصادی:

زمینه خروج اقتصاد از پدیده رکود تورمی فراهم شد

گلمرادی، کارشناس اقتصادی با اشاره به فراهم شدن زمینه خروج اقتصاد از رکود تورمی، افزود: بانک مرکزی با تسهیل ادامه کاهش نرخ ارز و تداوم کاهش انتظارات تورمی می‌تواند زمینه ثبات نسبی در اقتصاد به وجود آورد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه با اقدامات بانک مرکزی زمینه خروج تدریجی از پدیده رکود تورمی در سال آینده فراهم شده است، گفت: بانک مرکزی با تسهیل ادامه کاهش نرخ ارز و  تداوم کاهش انتظارات تورمی به خصوص در ماه‌های پایان سال می‌تواند زمینه ثبات نسبی در اقتصاد به وجود آورد.

حسن گلمرادی با اشاره به ثبات بازار ارز و آرامش نسبی در نرخ ارزها، اظهار کرد:‌ نرخ ارز به عنوان یکی از عوامل مهم در ثبات اقتصاد کلان و محیط کسب و کار در اقتصاد  کشور است.

وی افزود:‌ نرخ ارز نوسانات موقتی به دلیل اخبار و تحولات منطقه‌ای در بازار ارز وجود دارد اما با توجه به کاهش انتظارات تومی می‌توان انتظار داشت که  روند نزولی نرخ ارز ادامه پیدا کند.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد:‌ چنانچه روند کاهشی نرخ ارز ادامه پیدا کند بدون شک اثرات ضد تورمی آن به سایر بازارها نیز سرایت خواهد کرد. بانک مرکزی با تسهیل ادامه کاهش نرخ ارز و  تداوم کاهش انتظارات تورمی به خصوص در ماه‌های پایان سال می‌تواند زمینه ثبات نسبی در اقتصاد به وجود آورد و از نوسانات شدید در بازارها و فضای کسب و کار را کاهش دهد.

گلمرادی عنوان کرد:‌ ادامه کاهش انتظارات تورمی به خصوص جلوگیری از شکل گیری مجدد افزایش نرخ ارز توسط بانک مرکزی  و تداوم روند کاهشی نرخ ارز، چنانچه با  بهبود فضای سیاسی در داخل و خارج همراه گردد، می تواند زمینه  خروج تدریجی از پدیده رکود تورمی در سال آینده  را فراهم آورد.

کد خبر: ۶۶٬۲۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha