۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
گفتگوی ویژه بازار؛ تحلیل نوام چامسکی از آخرین رفتارهای ترامپ در قدرت| او صرفا به خود می‌اندیشید
نظریه پرداز مطرح جهان: جامعه آمریکا تحت کنترل ثروتمندان است

گفتگوی ویژه بازار؛ تحلیل نوام چامسکی از آخرین رفتارهای ترامپ در قدرت| او صرفا به خود می‌اندیشید

«نوام چامسکی» معتقد است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا فردی است که جز قدرت خود به چیزی علاقمند نیست.

جواد حیران نیا؛ بازار: «نوآم چامسکی» یک زبان‌شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه‌پرداز آمریکایی است. او پدر زبان‌شناسی مدرن است. نظریهٔ معروف وی دستور زایشی-گشتاری است که در دههٔ ۶۰ میلادی انقلابی در زبان‌شناسی معاصر ایجاد کرد.

مقالات و کتاب‌های نوام چامسکی آغازگر پژوهش‌های نوینی در عرصهٔ روان‌شناسی زبان شد. همچنین وی مقالات متعددی در نقد سیاست‌های خارجی دولت ایالات متحده آمریکا دارد. او استاد بازنشستهٔ دپارتمان فلسفه و زبان‌شناسی مؤسسه تکنولوژی ماساچوست(MIT) آمریکا است.

پروفسور «نوام چامسکی» در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص شخصیت «دونالد ترامپ» با توجه به ناآرامی های اخیر در آمریکا در نتیجه عدم پذیرش نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سوی ترامپ گفت: ریاست جمهوری آمریکا در این ۴ سال در اختیار کسی بوده که جز قدرت خود به چیز دیگری اهمیت نمی دهد.

وی افزود: برای ترامپ منافع مردم آمریکا و جهان بی اهمیت است. آنچه برای او اهمیت دارد حفظ و افزایش قدرت خود است.

چامسکی در خصوص افزایش روز افزون میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در آمریکا که متاسفانه به رکوردهای جدید نیز رسیده گفت: ترامپ نتوانسته بیماری همه گیر کووید ۱۹ را مدیریت کند و این بیماری باعث مرگ شمار زیادی از مردم آمریکا شده است.

وی یادآور شد: ترامپ مدیریت منسجمی جهت مقابله با این بیماری نداشته است و سیاستهای او هرج و مرج گونه بوده است. او فرصتی به آمریکا برای مقابله با این بیماری نداد.

نظریه پرداز برجسته آمریکایی تأکید کرد: زمانی که او به قدرت رسید و سرکار آمد تمام تجهیزات پیشگیری از این بیماری را به کناری نهاد و برنامه های مشترک دانشمندان آمریکایی با چینی برای شناسایی ویروسهای احتمالی را لغو کرد.

چامسکی با وجود این معتقد است که گرم شدن کره زمین خطری به مراتب خطرناک تر از کروناست.

وی می گوید: کرونا بالاخره با هزینه هایی که می شود حل و فصل خواهد شد اما مشکل گرم شدن کره زمین قابل حل و فصل نیست و یخهای قطبی در حال ذوب شدن هستند بدون آنکه برای آن چاره ای اندیشیده شود.

وی افزود: در جامعه آمریکا بخش خصوصی و ثروتمندان کنترل همه چیز را در اختیار دارد. جامعه آمریکا، جامعه ای خصوصی شده است و این نتیجه حاکمیت نئولیبرالیسم است.

کد خبر: ۶۶٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha