۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
نیروگاه تبریز بازتوانی می‌شود
نماینده مردم تبریز در مجلس:

نیروگاه تبریز بازتوانی می‌شود

تبریز- نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیروگاه تبریز فرسوده شده است و به طور اساسی نیاز به تغییر تکنولوژی دارد، گفت: توافق اولیه برای بازتوانی این نیروگاه با مجموعه شستا و صندوق بازنشستگی انجام شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدحسین فرهنگی افزود: در این خصوص مطالعه نادرستی توسط یک شرکت در خصوص نیروگاه تبریز انجام شده بود که اصلا مربوط به این نیروگاه نبود و کپی شده از جای دیگری بود.

وی ادامه داد: مذاکراتی انجام شد تا پژوهشگاه نیرو مطالعاتی انجام دهد و براساس آن مطالعات و با موافقت صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی نیروگاه جدیدی با مصرف آب و سوخت کمتر و تولید برق بیشتر در همان سایت ایجاد شود.

یکی دیگر از نماینده های مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی هم در خصوص قطع گاز نیروگاه تبریز، گفت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و استاندار آذربایجان شرقی پیگیر اتصال گاز نیروگاه تبریز هستند.

حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی افزود: میزان مصرف گاز روزانه نیروگاه تبریز ۲.۵ میلیون متر مکعب است در حالی ک مصرف گاز نیروگاه های برخی استان ها بیشتر از این نیروگاه است ولی گاز آنها قطع نشده است.

وی ادامه داد: قطع گاز نیروگاه تبریز در حالی اتفاق افتاده که مصرف گاز آذربایجان شرقی در حدود ۳۸ میلیون مترمکعب است ولی در سال گذشته این میزان به ۴۰ میلیون مترمکعب رسیده بود.

حجت الاسلام میرتاج الدینی در خصوص بودجه عمرانی کشور نیز گفت: از سال ۱۳۹۲ تا کنون سهم بودجه عمرانی کشور کاهش یافته است به طوری که از ۲۰ درصد در سال ۱۳۹۲ به ۱۵ درصد در سال جاری رسیده و در لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز به ۱۱ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بودجه عمومی دولت در حدود ۹۳۰ هزار میلیارد تومان می باشد که از این میزان ۱۰۳ هزار میلیارد تومان برای بودجه های عمرانی در کل کشور در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این بودجه حتی اگر ۱۰ برابر هم بشود نمی توان کار گسترده و جهشی در عرصه عمرانی در کشور انجام داد.

کد خبر: ۶۶٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha