۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
تعاونی‌ها زمینه‌ای برای کارآفرینی در آرادان؛ تعاون به کمک صنعت می‌آید
برای توسعه اشتغال آرادان؛

تعاونی‌ها زمینه‌ای برای کارآفرینی در آرادان؛ تعاون به کمک صنعت می‌آید

آرادان- مشکلات و زمینه‌های کارآفرینی در شهرستان آرادان و به خصوص فعال‌سازی تعاونی‌های تولیدی و خدماتی یکی از موضوعاتی است که پیش روی اشتغال پایدار در این شهرستان قرار دارد و مسئولان در تکاپوی رفع آن هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، آرادان ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه صنعت دارد اما به نظر می‌رسد همراهی بیشتر مردم در زمینه فعال سازی تعاونی‌ها بتواند بخش اعظمی از مشکلات اشتغال پایدار شهرستان به خصوص در روستاها را کاهش دهد.

در این زمینه جلسه بررسی مشکلات و موانع تولید و اشتغال در شهرستان آرادان صبح شنبه در حالی به میزبانی فرمانداری برگزار شد که فرمانده سپاه ناحیه، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی فعال در حوزه تعاون و اقتصادی و همچنین مسئولان محلی در آن حضور داشتند.

ایجاد تعاونی، حمایت از اشتغال پایدار، مزیت شناسی، شناسایی بازارهای مناسب برای کسب و کار و حمایت از بخش تعاون در زمره بخش‌هایی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان سمنان نیز در این جلسه نسبت به تقویت و راه اندازی تعاونی‌های روستایی اشاره داشت و گفت: این تعاونی‌ها ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال هستند.

احسان عباس پور با بیان اینکه تقویت بخش‌های تولیدی و به خصوص تعاونی‌های روستایی می‌تواند به اشتغال پایدار و توانمندی روستاییان منجر شود، بیان داشت: تأمین نیازهای کشاورزان از جمله کود و سم، حمایت از تعاونی‌ها و فعال کردن تعاونی‌هایی که نیمه تعطیل هستند و … در زمره اقدامات تعاون روستایی استان سمنان در سال‌های اخیر بوده است.

فرمانده سپاه آرادان در این نشست با بیان اینکه قرارگاه محرومیت زدایی شهرستان فعالیت‌های خوبی را در زمینه حمایت از تولید و اشتغال پایدار در دستور کار قرار داده است، گفت: حمایت از واحدهای تولیدی، اشتغال‌زایی برای جوانان با ارائه تسهیلات بانکی، اقدامات جهادی و … در زمره بخش‌های رسالت بسیج و سپاه در زمینه اشتغال پایدار و حمایت از تولید است.

سرهنگ حمید رضا مجیدی خواستار همراهی بیشتر مسئولان در زمینه محرومیت زدایی و اشتغال پایدار در آرادان شد و گفت: ظرفیت‌های عظیم تولیدی و خدماتی در روستاها و بخش‌های مختلف شهرستان آرادان وجود دارد که اهتمام برای تقویت آنها می‌تواند ثمرات خوبی را داشته باشد.

مرتضی دهرویه رئیس سازمان بسیج ادارات استان سمنان نیز نسبت به رجوع پرونده به ستاد تسهیل استان تاکید کرد و گفت: در هفته آینده پرونده مشکلات تولیدی و اشتغال کارخانه‌های شهرستان آرادان در مجموعه استانداری پیگیری خواهد شد.

وی افزود: راه اندازی باجه پست بانک در روستاهای شهرستان آرادان یکی از موضوعاتی است که می‌تواند به کمک جامعه روستایی برای تسهیل در امور اقتصادی و بانکی بیاید.

پس از این نشست توسط مسئولان از قرارگاه محرومیت زدایی و کارخانه عصاره طلایی آرادان بازدید به عمل آمد.

آرادان با ۲۵ هزار نفر جمعیت در نزدیکی گرمسار استان سمنان قرار دارد و شهرک‌های صنعتی شاخصی در زمینه‌های تولیدی دارد اما همواره اشتغال پایدار روستایی در زمره مشکلات این شهرستان بوده است. آرادان در سال ۹۰ به شهرستان ارتقا یافت و پیش از آن بخش بود.

کد خبر: ۶۶٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha