۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
حجم آب دریاچه ارومیه به ۳.۲۹ میلیارد مترمکعب رسید
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی:

حجم آب دریاچه ارومیه به ۳.۲۹ میلیارد مترمکعب رسید

تبریز- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی و عضو ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: حجم آب دریاچه ارومیه در دی ماه سال گذشته ۳.۳۵ میلیارد مترمکعب بود که دی ماه امسال به ۳.۲۹ میلیارد مترمکعب رسید.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان شرقی، یوسف غفارزاده علت کاهش حجم آب دریاچه ارومیه را تبخیر فصل تابستان و کاهش بارندگی های فصل پاییز عنوان و اظهار کرد: حجم آب دریاچه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ میلیون مترمکعب و نسبت به ابتدای سال آبی (اول مهر امسال) سه میلیون متر مترمکعب کاهش یافته است.

وی افزود: حجم آب دریاچه ارومیه نیز در مقایسه با متوسط درازمدت ۱۲.۴۸ میلیارد مترمکعب کاهش نشان می دهد.

وی ادامه داد: تراز سطح آب دریاچه ارومیه امسال یکهزار و ۲۷۱ متر و ۲۵ سانتی متر است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ صدم سانتی متر و نسبت به ابتدای سال آبی (اول مهر امسال) یک سانتی متر و در مقایسه با متوسط درازمدت، ۳ متر و ۳۱ سانتی متر از نظر ارتفاعی کاهش نشان می دهد.

غفارزاده اظهار کرد: وسعت دریاچه در تراز یاد شده حدود ۲ هزار و ۷۹۴ کیلومترمربع می باشد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۳ کیلومترمربع و نسبت به ابتدای سال آبی ۶ کیلومترمربع و در مقایسه با متوسط درازمدت یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع کاهش وسعت نشان می دهد.

کد خبر: ۶۶٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha