۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
دنبال تملک زمین برای احداث بندر خشک در اردبیل هستیم
استاندار اردبیل:

دنبال تملک زمین برای احداث بندر خشک در اردبیل هستیم

اردبیل- بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: تملک زمین برای احداث بندر خشک در شمال استان با جدیت پیگیری می شود.

اکبر بهنام جو در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: قرار بود بندر خشک در پارس آباد با توجه به هزینه سنگین با مشارکت بخش خصوصی اجرایی شود که متأسفانه بخش خصوصی حاضر به سرمایه گذاری در این حوزه نشده است.

وی از تلاش سازمان جهاد کشاورزی برای تملک زمین و واگذاری زمین معوض به زارعین منطقه خبر داد و گفت: با توافق انجام شده، زمین آبی مرغوب به عنوان معوض به مالکان واگذار می شود تا ضمن تملک زمین محل احداث بندر خشک، عملیات اجرایی نیز به سرعت آغاز شود.

استاندار اردبیل در مورد خط ریلی اردبیل به سمت پارس آباد نیز تصریح کرد: فاز اول مطالعات این پروژه تکمیل شده و در فاز دوم مطالعات کار با سرعت به پیش می رود.

مقدمات آغاز عملیات اجرایی خط ریلی اردبیل به پارس آباد در حال فراهم شدن است 
بهنام جو افزود: مقدمات آغاز عملیات اجرایی خط ریلی اردبیل به پارس آباد در حال فراهم شدن است که امیدواریم از اردبیل به سمت شهرک صنعتی عملیات اجرایی این پروژه سال آینده آغاز شود.

وی به بازدید خود از چهار خطه گرمی به سمت بیله سوار اشاره کرد و ادامه داد: از سال گذشته عملیات اجرایی این مسیر شروع شده و در برخی از قطعات پروژه با روند مناسب به پیش می رود.

بهنام جو ضرورت جابجایی تأسیسات مسیر احداث بزرگراه گرمی به بیله سوار را یادآور شد و بیان کرد: قرار شد تا یک ماه آینده ادارات آب، برق، گاز و مخابرات نسبت به جابجایی تأسیسات اقدام کرده و به سرعت اجرای پروژه کمک کنند.

اجرای عملیلات خاکبرداری ۳۷ کیلومتر از مسیر احداث بزرگراه گرمی به بیله سوار
وی خاطر نشان کرد: ۳۷ کیلومتر از این مسیر که عملیات خاکبرداری آن انجام شده، با سرعت در حال انجام است و تاکید ما بر این بوده تا از سمت بیله سوار نیز به طول هفت کیلومتر پروژه شکل اجرایی سریعتر به خود بگیرد.

بهنام جو اضافه کرد: شرکت برق تاکنون ۶۰ درصد تأسیسات و شرکت، آب و فاضلاب نیز تا سه کیلومتر جابجایی تأسیسات را انجام داده و مقرر شد با ترک تشریفات نسبت به جابجایی چهار کیلومتر خط انتقال آب اقدامات لازم انجام و کار به سرعت اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در جلسه ای با حضور شرکت های خدمات رسان مقرر شد تأمین اعتبار مورد نیاز برای جابجایی این تأسیسات به سرعت انجام شده و تا یک ماه آینده تمام کارهای باقی مانده به سرانجام برسد.

بهنام جو ادامه داد: پیمانکار پروژه قول مساعد داد تا در نیمه اول سال آینده ۲۰ کیلومتر از این مسیر را زیر بار ترافیک برده و با تبدیل این محور چهار خطه ایمنی تردد فراهم آید.

وی اظهار کرد: در کنار جابجایی تأسیسات ابنیه فنی و زیرساخت های پروژه به ویژه عملیات خاکبرداری و خاک ریزی سرعت بیشتری خواهد گرفت و ۱۲ کیلومتر از سمت گرمی به بیله سوار و بیش از هفت کیلومتر نیز از سمت بیله سوار به سه راهی گرگ تپه در سال آینده به صورت صد درصد اجرایی خواهد شد.

استاندار اردبیل در مورد تامین اعتبار پیمانکار پروژه تصریح کرد: قرارگاه خاتم الانبیا پروژه های متعددی را در استان در دست اجرا دارد که ما سعی می کنیم به تدریج با تامین اعتبار مورد نیاز، پیمانکار را در فرآیند اجرای پروژه ها کمک و یاری برسانیم.

پیش بینی روزهای خوب برای کشت و صنعت اردبیل                                             
بهنام جو در مورد اعلام اسامی هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت کشت و صنعت مغان با بیان اینکه اسامی به موقع اعلام شده و تاخیری در این زمینه به وجود نیامده است، افزود: قرار است با این ترکیب هیئت مدیره کار اجرایی در کشت و صنعت شروع شود که امیدواریم یک فرآیند مطلوبی را در مدیریت کشت و صنعت شاهد باشیم.

بهنام جو در مورد جهش توسعه در بخش راه در استان اردبیل خاطر نشان کرد: ما قدردان تلاش مدیرکل راه و شهرسازی استان هستیم که شبانه روز برای توسعه راه های استان جهاد مقدسی را انجام می دهند و در چند سال اخیر اعتبارات این بخش تا ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

استاندار اردبیل اضافه کرد: پروژه های متعدد راهسازی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان است و به غیر از محور پارس آباد – بیله سوار در همه نقاط استان پروژه های راه سازی و چهار خطه کردن در حال انجام است که امیدواریم به رفع معارض مشکلات و نارسایی ها نیز به سرعت رفع شود.

کد خبر: ۶۶٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha