۱۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
خرید و فروش کشاورز کارت حاصل اطلاع‌رسانی ناکافی است
دبیر خانه کشاورز گلستان:

خرید و فروش کشاورز کارت حاصل اطلاع‌رسانی ناکافی است

گرگان- دبیر خانه کشاورز گلستان با انتقاد به خرید و فروش کشاورز کارت در گلستان و عدم استقبال بهره‌برداران گفت‌: شرایط فعلی حاصل اطلاع‌رسانی ناکافی مسئولان و متولیان است.

علی قلی ایمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در شرایطی که قیمت نهاده‌های کشاورزی واز جمله سم و کود بیش از سه تا چهار برابر شده بود با رایزنی‌های انجام شده شرایطی فراهم شد که کشاورزان نقدینگی داشته باشند.

وی یادآور شد: با رایزنی‌های انجام شده و تعامل بین بانک و وزارت‌خانه قرار شد به هر بهره‌بردار از دو تا ۲۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۱۲ درصد و بازپرداخت یکساله پرداخت شود.

دبیر خانه کشاورز استان گلستان با اشاره به اینکه در گلستان ۲۱۴ هزار خانوار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند، افزود: تاکنون تنها حدود دو هزار و ۷۰۰ بهره‌بردار گلستانی برای دریافت کشاورز کارت اقدام کرده‌اند.

وی ادامه داد: عدم استقبال کشاورزان از اجرای این طرح و خرید و فروش کشاورز کارت به کارگزاری‌ها به مبلغ کمتر از ارزش واقعی آن، حاصل عدم اطلاع‌رسانی جامع و کامل مسئولان و متولیان بخش کشاورزی است.

ایمانی با تاکید بر اینکه ترغیب بهره‌برداران به استفاده از این طرح به دلیل تاثیر در کمک به قدرت خرید  کشاورزان و پایداری در  تولید محصول ضروری است، اضافه کرد: طبق محاسبات انجام شده اگر کشاورز کود ۵۰۰ هزار تومانی را با سود ۱۲ درصد کشاورز کارت خریداری کند قیمت تمام شده هر پاکت ۵۶۰ هزار تومان خواهد بود اما اگه به‌موقع کود و سم نخرد ضرر آن چندین برابر است.

وی با یادآوری اینکه اجرای این طرح از آذرماه در استان آغاز شده است، متذکر شد: کشاورزان توجه داشته باشند با افزایش قیمت نهاده‌ها اگر به موقع کود به مزارع رسانده نشود و یا مبارزه با علف هرز صورت نگیرد راندمان تولید به شدت کاهش یافته و نصف می‌شود.

کد خبر: ۶۶٬۱۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha